Er der nogen her i det nordjyske der kan fræse topper op til større cylender ??
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
Er der nogen her i det nordjyske der kan fræse topper op til større cylender ??
Ja Martin Asbøl i Dronninglund
aha en lille landsby smed ......
Mjaa. Han borede mit gasspjældhus op sidste weekend. Og han er ved at bygge en type1 racerbil med en stor type1 motor.
Han har købt en stor maskinpark da Aalborg Værft lukkede og han har lært ved den maskinarbejder der lavede opboring af topper og blokke til mine store type4 motorer for 25 år siden. Ha! Dengang havde Aalborg Boilers et vinkelplan på 2 x 3 meter til et stort boreværk. Midt i det plan var der boret 6 huller der passede til en type4 motor.
har lige hørt fra ham . skal aligevel have et nyt cyl kit til den og osse gerne lidy mere kompression . så skal jo igang med hammer og mejsel så tænkte jeg lidt flere ccm gør jo ingeting . Er der nogen størrelser at fortrække frem for andre ? Husk det er ikke en racemotor , men derfor må den godt gå godt.
Og lige en anden ting hvorfor skal en vw motor ha så meget kaburator ?En nascar klare sig fint med en cfm 500 , tror det er 4x 30mm huller
En Vw skal ikke have specielt store kaburatorer. Det kan regnes ud fra formler, som jeg ikke lige har i hovedet, og de gælder for de fleste motorer. Undtagen måske BLMC med siamesporte.
En hurtig søgning på Nascar skriver i reglerne 750-830 cfm?
jamen skal man ikke op to dobbel 40mm weber for at banke 100hk ud af en type 1 motor ?
nej nej det kan du gøre med 2 enkelte 40mm solex
Det er da også 40 mm.? :-)
Det er en 40mm også :-)
Man kommer langt med en std. Karburator også, ligesom ham tyskeren her..
http://www.rbernauer.de/
Sikkert nogen små fif og nogen DYRE stumper, men 80-85 hk 1915ccm eller 122hk 2332ccm er. Jo pæne tal :)
Ja det er en hyggelig drøm at køre med 100 HK ved 4000 omdr. Men det er kedeligt og kræver lang gearing og så tror jeg det går ud over topstyktemperaturen med mindre de kører med en større krumtapremskive, hvis det kan gøre det.
Hvis en motor holder op med at trække ved 4000 omdr. Så kommer bilen ikke til at køre meget hurtigere end en std. Og da den er stærk føles det som om den hurtigere dør ud i toppen.
Men når jeg tænker på hvordan jeg selv kører kan det da godt være det kunne være hyggeligt.
Ok han sælger også ekstra oliekøler og så er der noget med at de nikasil-cylindre gør at man nærmest ikke kan varme en VW-motor op.
You must log in to post.