Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spg. ang. motorrums afdækning

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Står og skal bruge skinnen hvori man indsætter gummipakningen til afdækning af motoren/motorrum.
Jeg har haft kontakt til KB-service og også fået leveret skinnerne. Problemet er bare at de kommer i 2 halvdele, derefter skal man selv svejse dem sammen. Og med lille kørekort i svejsning bliver det knap så lækkert.

Mit spg. går på om man kan købe dem komplet et sted og svejse i?

Vh Lange

447393.jpg
foto 1.jpg
foto 2.jpg
foto 3.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Får man øverste og nederste halvdel.?
Men uanset skal skinnen svejses på bilen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja, du får øvre og nedre del som du skal svejse sammen for at få C-profilet derefter svejses den i karossen.

Jeg har været på jagt diverse steder med gummiafdækningen under armen for at se om jeg kan finde profilen andetsted, dog uden held.

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

et stykke passende fladjern , også bukke karosseripladen rundt om i skruestikken - og trække fladjernet ud efter endt mission - lyder som en nem opgave - og en hel del nemmerer end at svejse de to stykker sammen du har - de stykker du har fået
er jo beregnet til; for og bagklap pakningen.

men ja som frank siger - de skal jo også svejses fast på karossen uden for meget klatværk ;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hehe okay, tja det var da en idé Bornholmer.
Men opgaven bliver først sjov når skinnen skal gå rundt om hjørner, og så kræver det lige pludselig sikke/bukke maskiner og jeg skal komme efter dig!

Der må da være andre som har stået i denne situation...

Af alternativer har jeg overvejet at lave en passende gummimåtte man kan lægge i motorummet som slutter relativt tæt omkring motoren, men det bliver sidste udvej

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

sikke bukke maskine ?? - så er det også lavet bedre end vw fabrikkerne gjorde det - og der er der ingen nødvendig grund til.

der næsten 100% sikker på de tog et helt lige stykke på fabrikken og satte det på..

og jeg er 100 på at dette vil virke helt fint. skal bukkes lidt - men ikke mere end man kan i hånden.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Unold Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kan den nye skinde ikke popnittes på, hvis ikke du er en ørn til at svejse var det da en løsning.

-------------------------------------------
3550 Slangerup
Mobil:29686449
unold@mailme.dk
(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Bornholmer: Kan du forestille dig hvad der sker med stykke jern som har en C-profil når du begynder at bukke den? Så vil der være steder hvor du vil få svært ved at drive gummipakningen igennem. Jeg aner ikke hvordan fabrikken har gjort det, derfor denne tråd!

Men nu er det hellere ikke problemet da det eneste PT som kan skaffes er 2 halvdele
som skal svejses sammen for at få c-profilet og det er ikke bare lige sådan at gøre.

Unoild: Det er ikke at svejse profilet til karossen som er problemet, tværtimod...

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jamen fabrikken har nemlig lige precis de der små "pressefolder" - og gummilisten er ikke nemt at presse i - men så absolut mulig - derfor skriver jeg der er ingen grund til at gøre det bedre end fabrikken lavede det - for det virker.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

... Men fabrikken havde også komplette skinner med "pressefolder", det er dem jeg søger, som jeg ikke kan finde nogle steder

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og det er dem jeg skriver de er nemme at lave i skruestikken med et fladjern.
og er der nogen der skulle lave dem er de nok præcis lige så lige som man selv kan lave dem, de bliver kun bøjet når man monterer dem - og dette helt uden sikke eller bukke maskine. ;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De findes derude, det er bare lige hvor

c-profiler.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

så er de vel lavet i alm stålplade og ikke i karosseriplade - også bliver det noget stivt pis at bøje - ja det kan jeg godt se det er et problem.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis det er den buede del som sidder på bagpanelet ville jeg skære en form i krydsfiner, skrue en strimmel 0,4-0,5 plade på den indvendige side med en strimmel masonit på til at danne C-Profilet og så banke pladen rundt. Når pladen er banket rundt kan skruerne fjernes og masonitten "skydes" ud.

Alternativt prøv at kontakte Wolfparts. Han fremstiller bagpaneler og kunne måske lokkes til at sælge profilet alene.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) boble81 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

vis du kender en der laver ventilation så bruger de sådan nogle c-skinder til at samle kanaler med? har selv brugt dem til min? mvh lars

(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ah det er sq da rigtigt Lars nu du siger det!

Kigger lige i firmaet imorgen så vender jeg tilbage...

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Og kan vi så være enige om at det ikke er to halvdele. Du har købt den forkerte del.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank, vil du være venlig at fortælle mig vw-reservedelsnummer på den skinne?

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

den sidde på bagpanelet, grisekassen - eller på trekanthylderne når man køber det orginalt - så tror ikke det har et nummer for sig selv.

dem du derimod har købt kunne man købe løse - men de er jo til forklap og bagklap.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lange Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej det er jo det som er problemet!

Her er hvad jeg har fundet på lageret

image.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De to i siderne hedder 133813169 og den lange i midten 133813187
Jeg troede heller de havde et nummer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) multen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har også kigget på lignende problem. Inderpanelet var skåret væk på min type 1, men har fundet et rustent bagpanel, hvor jeg kunne bore inderpanelet, hvor skinnen sidder på. Har ikke set nogen steder, som sælger skinnen løst. Men der er hele bagpaneler, hvor den sidder på, men det er jo mega overkill, at investere i for listens skyld.

Problemet med den skinne er, at den enten skal strækkes på bagsiden (ind mod panelet) eller krympes på forsiden (de to 'flapper' som holder listen) - gir det mening? Jeg tror dog at det måske kan lade sig gøre, hvis man laver en lille Dolly, som passer ind i rillen og så man kan slå på bagsiden - og dermed strække den - så vil den formodentlig bøje.

Til HNC - Den liste er ikke på bagpanelet fra Wolfparts - Det har slet ikke inderpanelet, hvor den er monteret.

Mvh Michael

-------------------------------------------
multen@pc.dk SALG: http://vwnettet.dk/topic/198382 KØBES: http://vwnettet.dk/topic/186969
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

her:

Engine side tray seal retaining strip - Typ 1 >74, Typ 2 >67:

http://www.autocrafteng.co.uk/shop/beetle_63/panels_3/repair-panels_8/engine-side-tray-seal-retaining-strip-typ-1--74-typ-2--67_358/

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.