Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  6" smallet forbro spørgsmål

(permalink) johnni nicolaisen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har tankerne om at anskaffe mig en 6" smallet jursterbar forbro.
spørgsmålet er, skal der skal lavers noget ved styrtøet/stabilisatorstænger mm?
er det meget bøvlet ??:-s

eller skal man bare droppe det og montere drop spindler i stedet for, som jeg har på lager.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tja jeg har selv lige lavet er forbro som er blevet smallet 22 mm i hver side. Jeg kunne nok godt have smallet den 5-6 mm mere uden at skøddæmpertårnene ville ramme karossen. Jeg har også måtte lave styrstængerne smallere, flytte beslag for styrdæmperen mm. Jeg ved ikke om den bro du vil købe er med eller uden tårne til støddæmperne, men jeg vil tro at den er uden. Der er dem der køre meget smallet og uden støddæmperne som syntes det køre fint. Men jeg ville selv vælge de droppede spindler og beholde så meget af de styrtøjsgeometri som muligt. Det er derfor jeg har valgt at gøre det som jeg har gjort, men det er nok en smagssag og hvad du vil bruge bilen til. Altså en lille hyggetur, lidt længere ture, kørbarhed motorvejscruiser, sommerbil, hverdags balje mm. Men tænk dig godt om inden du vælger, og i mellemtiden prøv at futte lidt rundt med de dropspindler.
Men det er kun min egen mening, og der er nok 100 andre.
Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Når ja. Dropspindlerne breder ca 12 mm i hver side så du kan løbe ind i lidt pladsproblemer udad fra fælg til skærm. Det var derfor jeg smallere min..

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) johnni nicolaisen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

den bro jeg jeg kan få fat i er uden tårne:-s
det vil sig hvis vælger mine drop spindler,så kommer fælge så længere ud?
skal den så ik smalles uanset for det passer?

undskyld jeg spørger,men har kun ejet en bobbel i en måned så det er nyt for mig de gamle vwer:-)

(permalink) kew Member
Skrev for 10 years siden | | | |

før du vælger hvor meget smallet forbro du skal have skal du have styr på fælge/dæk og hvor lav du vil have bilen

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har valgt drop spindler og ville køre med brm fælge. Mine spindler breder ca 12 mm i hver side og mine brm er 1" breder end de orginale fælge samt at mit ET på BRMerne også er et andet end std. Jeg satte dropspindlerne på og bagefter mine BRMer. Så kunne jeg måle hvor meget jeg skulle smalle. Jeg har valgt at smalle mindst muligt fordi jeg kommer til at bruge min bobbel meget og vil have mest muligt kørbar. Hvis jeg skulle lave noget om skulle den nok have været 4 mm smallere, men jeg går nok ned i bredden på mine fordæk. Fra 165 til 155. Derved "vinder" jeg ca 4 mm ud til skærmen hvor den lige rammer meget lidt når der sidder flere i og jeg drejer.
Du skal være velkommen til at ringe hvis det er, men der er nok andre som også byder ind.
Hilsen Peter, Tlf 31717970
PS hvis du bor Kbh, nær Kbh eller områder omkring Ringsted/haslev kan du se det jeg har lavet

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Lyng Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Johnni

Som du kan se ud fra de andre svar er der flere måder at gøre dette på, meget af det handler om hvad du selv ønsker at udseende og køreevner.
Nå du smaller så meget så er der også den faktor som er din dreje radius..osv osv.
Som udgangspunkt giver 6" smallet kun den fordel at du kan få din bil helt i bund uden at skulle tænke på skærme, men som der tidligere er skrevet har valg af dropspindler og fælg og dæk lige så stor betydning.
Kører selv med 5, 5" smallet forbro, dropspindler samt 4, 5" brm med 145/60 15 dæk
Men det giver en del bumpsteer når man kører. . Dette kan dog imødegåes ved at vende styrestænger.. se evt vwmortens salgs indlæg af rød bobbel.
Det svært at kloge sig om det da der er mange faktorer .. for det her handler kun om foran. . Når du sænker din bil bagved sker der desværre om mere flere ting du skal tage højde for

Du velkommen til også at ringe her ..

Mvh
Lyng

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M
(permalink) lyder Administrator
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har sat en 4" smaller justerbar forbro på, med tårne og dropspindler. Det kostede lidt af karossen at få tårnene til at være der. Men så er der forhåbentligt mere komfort. (Har ikke haft den ude at køre endnu). 6" Virker af meget. Men hvis det skal være LOW & Slow stilen, så er det bare igang og monter bare de sropspindler også ;)
Stabilisator stangen kommer ikke på igen og der laves ikke costum stænger, hvad jeg ved af. Ja også skal styrstænger tilpasses.

Faldt lige over før og efter billeder (det ikke min vogn)

;)

253106_2017022592443_1450221986_2213439_4038462_n.jpg
img_3316.jpg

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) johnni nicolaisen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg takker for svar drenge:-)


Reply

You must log in to post.