Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type 4 svinghjul

Tags:
No tags yet.

(permalink) klarborg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hej hvad bruger i af svinghjul når i konvertere en type 4 om til en bobbel?er der andet en 200 og 215 der passer ?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

210

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klarborg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

er der bestemt størrelse at fortrække frem for anden ??

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

210 og 215 er std. Koblinger der sagtens kan magte 140 hk. Til gadebrug. 200 vejer mindre så navet er ikke så tungt for synkromechringene.
215 kan godt kræve at man sliber lidt i koblingshuset.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 11 years siden | | | |

der er også 228.......... ;@)

(permalink) klarborg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jep sådan et har jeg men det kan vist ikke klemmes ind i en type 1 gearkasse

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo det kan den. Men det er ikke bøvlet værd. Og så er navet jo endnu tungere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja der skal slibes lidt men jeg syntes ikke at det var så slemt sidste gang jeg gjorde det
Leo...

(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvis man alligevel vælger at bruge et 228 mm ( mest for det har jeg ) kan det så ikke være en ide at dreje det lidt for at spare vægt ?? for som frank skriver kan det være hård ved synkromechringene...

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man kan ikke rigtigt dreje noget af navet.
Svinghjulet kan lettes, men det er ikke det der er problemet..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

det var selvføligt osse svinghjulet jeg ville dreje af . hvor er problemet så ???

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ring til Jacob, han ved hvordan man skal kneppe sådan et svinghjul, så det er lettere at tilpasse en type 1 gearkasse.... http://gbot.dk

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er navet der er for tungt. Den del af koblingen med koblingsbelægningen på. Det er jo der skal bremses ned når der skiftes gear.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

selvfølig er det det , så må jeg lige huske at skrive et 200mm på min ønskesedel til jul.

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

dur sådan et ?? eller er det bare noget kina shit ?

http://www.ebay.de/itm/Schwungscheibe-CHROMO-LEICHT-200mm-fur-VW-KAFER-Bus-Typ-4-Motor-/271340502012?pt=DE_Autoteile&hash=item3f2d277bfc

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Samme sælger har det her: http://m.ebay.de/itm/271341206052?nav=SEARCH&sbk=1

Det er originalt VW, så slipper du for Kina bekymringer, og det er plug and play.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

okey wbx og type 4 er det samme . Det kunne godt være et bedre køb så . Men fra 215 til 228 betyder vægten virkeligt så meget ??

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211

Reply

You must log in to post.