Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor spørgsmål

(permalink) Kenneth Fuglholt Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej med jer,
nu er jeg kommet tilbage i VW universet efter noglå år med andre gøremål, og har erhvervet mig en 1960 Type 1. den er jo med std 1200 (34 HK) og vil gerne give den noget mere skub, så den er mere passende på motorvej og generelt i optræk.

men hvad skal man gå efter, mit ønske er en 75-90 HK det må være rigeligt (hvis nok nogensinde er nok) :-)
Det behøver vel ikke være en toptunet/gejlet 40-50.000 kroners motor for at være pålidelig og se godt ud ?

bør man gå efter en tunet 1500 ? eller en 1600. ? 1500 Gearkasse...jeg er fint nok tilreds med en single karb. der skulle eftersingende være noget mindre justeringsbehov, og det skal være en motor der bare virker hvergang/dag.

hvad siger folk herind ?

-------------------------------------------
MVH

Kenneth Fuglholt.
(permalink) Genau Member
Skrev for 10 years siden | | | |

75-90 HK, det kan/må du ikke køre med.

(permalink) Kenneth Fuglholt Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ikke forstået ?

-------------------------------------------
MVH

Kenneth Fuglholt.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hold nu kæft Genau! - Det må han da godt, hvis han gør det rigtigt. 61éren kan godkendes uden problemer op til 85 hk. - sammen med lidt ekstra hardware på undervogndelen.

- hvad med en 75 hk 1600 std plus ? eller en 85 hk 1914 std plus ?

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Kenneth Fuglholt Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Godt så, så er jeg mere rolig kunne heller ikke lige forstå den udmelding om at jeg ikke måtte det.

en 75 hk 1600 std plus ? eller en 85 hk 1914 std plus, begge ville da passe mit behov fint, og ville kunne følge med i "moderne" trafik, tænker jeg.

jeg er med på det kræver lidt andre upgrades som skivebremser og andet godt. men det er også ok.

-------------------------------------------
MVH

Kenneth Fuglholt.
(permalink) Genau Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det var det jeg var inde på.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg må holde med Genau-
Selv om jeg har synet biler i 13 år, har jeg stadig tilgode at se noget dokumentation på at man kan godkende en VW med mere end 50HK, evt. plus 20%.
Jeg har f.eks. bremser på min til 136HK med TÜV fra CSP/Kerscher. Og der fik jeg den besked af Trafikstyrelsens kontrollant at de papirer kunne jeg kun bruge ude på toilettet.
Kommer man over 20% skal SKAT, det kære væsen, jo også spørges, når bilen er godkendt ved syn.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank Gamle ven. Det har du da set mere end een gang. Problemet består jo i fortolkningen af disse papirer. I 2011-2012 blev alt jo umuligt. Der opgav jeg osse alt hvad der hed syn med konstruktive ændringer. Men læs den nye lovsamling fra 1/7 2013. ;-)
Problemet med dine papirer er, at de er fra før 1/10 2010 og ikke har den korrekt påstempling. (Har vi ikke snakket om det ?) Og iøvrigt så snakkede den kontrollant vist uden at have talt med sit bagland, for den type papirer er da blevet brugt som dokumentation mere end en gang før den tid, - har jeg fundet ud af. Men som nævnt, i ´11 & ´12 var der ikke ret meget der ku´ la´sig gøre uden at man skulle røve Nationalbanken for at kunne betale sig fra det.
Og Skat er blevet noget mere medgørlige efter den nye tekst.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hva fårn låvsamling ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Airhead Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der var jo "Gelb-Schwarzen Renner", en 1303 fra 1973, den var godkendt fra VW med 100PS. Sådan et stykke papir ku' være godt at have!!

http://www.welt.de/motor/article113443189/Beetle-GSR-VW-erweist-einem-alten-Renner-die-Ehre.html

Vor 40 Jahren hatte sich der Käfer noch mit bescheidenen 50 PS begnügen müssen, der damals stärksten für den Wagen verfügbaren Motorisierung. Doch VW erteilte für den Wagen eine Tuning-Freigabe bis 100 PS, zusammen mit der gesellschaftlichen Stimmung zur Zeit der Ölkrise sorgte das Modell für Diskussionen, die sogar in eine Bundestagsdebatte mündeten. Man befürchtete, der kämpferische Auftritt des Käfers werde die Käufer zum Rasen verführen.

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja man er født 50 år for sent :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.