Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburatorsprit på fuel injection t2? nødvendigt?

Tags:
No tags yet.

(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Godaften folkes :)

Står og skal flytte min T2 i aften, i frost vejr .. og vil høre om det er nødvendigt med sprit i benzinen?

Da tanken snart skal tømmes, og da jeg vil skulle køre efter noget karburatorsprit, vil jeg ikke hælde noget på, hvis det ikke er strengt nødvendigt.

Hvad siger eksperterne?

Hilsen
Rasmus

(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er ikke nødvendigt på sprøjt, men jeg bruger det en sjælden gang imellem om vinteren for at få evt. kondensvand ud af systemet. Mange vil sikkert være uenige, men det skader ikke motoren og jeg vil gerne undgå kondens i filtre etc.
Men du kan roligt flytte bilen i aften - også uden sprit:-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg er netop tilbage .. og det tyder ganske meget på at det har været nødvendigt!
Bilen hakkede og gik lejlighedsvist ud .. hvis den fik lov at stå lidt, kunne den køre lidt igen ...

Bilen har haft lidt problemer med skidt i benzinfilteret .. men jeg er nu ret sikker på at det var på grund af frosten ..

Min fuel injected kan åbenbart ikke tåle det ;) måske fordi der i forvejen var lidt vand i benzinen ...

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Belladd 1B+ i tanken den renser dyser og sørger for den forstøver ordentligt kør lidt igennen inden du tømmer tank
Mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Karburartor sprit er NO GO nu om dage
Gør som Bo siger med en form for dyse/indsprøjtnings rens kommer vandet med ud .

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvaa Vildorn, det med NO GO må du meget gerne uddybe. Det lyder meget interessant, men vi er vel enige om at karburatorsprit bare er ethanol (træsprit) så hvad skulle der ske ved at tilsætte en lille sjat af det i benzinen? Udover at det indkapsler vand og slæber det med ud.

Er selv bruger af Belads produkter, men sprit kan altså også købes for dyrt ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er i øvrigt tilsat 5% ethanol (af politisk korrekt oprindelse) til al benzin i DK. Helt gratis.

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg er også af den opfattelse af karburatorsprit ikke skader noget.

Interresant med at indsprøjtning ikke kan køre på en gammel vw i frostvejr, hold nu op. VW lavede ikke kun de biler til dele af verden med godt vejr..

Det er klart hvis der er lort i brændstoftilførsel/filter og det har sat aflejringer i dyser, så kører den ikke ret godt.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har lige ændret lidt på luft indtaget. Min 16oo var begyndt at køre dårligt de første 5 minutter, i takt med at temperatur er faldet udenfor.
Jeg har taget en 55mm slange og koblet på luftfilteret og så ned under motoren mellem bagpotte og cylinder /topstykker , så den nu får varmt luft i indsugningen.. Nu kører det perfekt.
Orginalt er der også en Varme slange der går i luftfilter kassen, netop for at motoren kører godt når det er koldt. Men ofte bliver de fjernet, når motoren skal gøres pæn. Men det er vigtigt at Kaburatoren kan få lidt temperatur, ellers kører det bare ikke.
Det var lige et sidespor vedr indsprøjtning..

-------------------------------------------
karmann martin

Reply

You must log in to post.