Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator spørgsmål.

Tags:
No tags yet.

(permalink) liebhaveren Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej.
Jeg er ved at stykke en 1914 maskine sammen og jeg ku godt tænke mig en enkelt kabrator, mont således at detden ser ud ,så tæt på original 30kh motor , som muligt.
Er det nogen der har en go ide til en karburator og hvordan med luftfilter og sådan.

-------------------------------------------
oval 56.
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Brug en 34 pic med original luftfilter og sæt en større dyse i.
Jeg har sådan et setup, kører rigtigt godt og mener den blev rullet til 69 hk

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) liebhaveren Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok. Det lyder godt.
Hvor for man fingre i sådanne goe sager henne.

-------------------------------------------
oval 56.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Med lidt carefull thinking og valg af dele kan du bygge dig en forholdsvis ukompliceret 1914 med modificeret std karburator som trækker i omegnen af 85 hk og 155 Nm.
Jeg har delene.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad med en 39mm SOLEX (ombygget 34-3) set på ebay.de, det må der da være nogle der har prøvet.
Det er måske sådan en Torben ref, til eller ?

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er slet ikke nødvendigt. Det er ikke karburatoren der er den restriktive del. Jeg har osse rodet med 38 mm ombyggede Pictére, men fandt efter et stykke tid ud af at det generelt kun er interessant fra ca. 95-100 hk OG i forbindelse med svejste endestykker, OG i forbindelse med mange kubik. (2,0 +) I nogen få tilfælde kan man udnytte karburatoren på færre kubik, feks. i forbindelse med skrappe knastaksler, så motoren får mere effekt over kurven Dernæst er de a PITA at få til at blande korrekt. Så IMHO ikke noget for selv en let øvet ACVW mekaniker.
For 3 år siden trak jeg 95 hk på en 1914 og en 38 mm Karburator. Idag kan jeg trække 100 hk på en 1914 med 34 mm spjæld, og med en rigtig fin blandingskurve. Og alt med en "std" tomgang og lavfart. Ikke noget haltehaltehostvræl.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) liebhaveren Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det lyder altså spændende for mig .
Så kommer så spørgsmålet som altid trænger sig på . Hvad ligger sådan et 34 mm solex setup på i prisleje .

-------------------------------------------
oval 56.

Reply

You must log in to post.