Hey.
Der er en del der bør måles efter, hvis man skal vurdere om den er værdig til en flugtboring. Det være sig især løfterhuller og check for at blokken ikke har slået sig. (Det nogen kalder kalkerpapir testen.) altså om blokken spænder på lejeoverfald. Derudover naturligvis en visuel inspektion. Er blokken -for- anløben af ir skal man tænke sig om 2 gange inden man gør det.
Din blok ser ud til at have begyndt livet som type 3 motor. den kan være udmærket at arbejde videre på. Den kan osse være klar til omsmeltning. Det er umuligt at sige uden at have haft den mellem fingrene.
Flere påstår at en flugtboret blok ikke dur. Det mener jeg er noget sludder. Men der er stor forskel på kvaliteten af en flugtboring. Der er mig bekendt ingen firmaer i DK mere, som jeg turde/ville overlade min blok til. Fvee, er en anden sag. Men han er jo heller ikke et firma, han er en institution ;-) (Jeg tror jeg er på den anden side af 125 flugtborede blokke gennem tiden. Og der har været en eller to, som kom fra USA, som jeg nok skulle have valgt at skrotte. Men det er ikke altid nemt, at sige fra når kunden nu har brugt penge på en "fin" motor derovrefra. Man er hurtigt en idiot, hvis man ikke vil bruge folks "fine" Samba eller Ebay stumper)
Jeg bruger BAS eller Engine Plus, afh. hvem der lige har tid når det skal være. Det dur. Og SKULLE jeg overse noget i en blok, så kontakter de mig og spø´r om jeg nu osse er sikker på, at jeg vil bruge penge på den.
En ny blok er da dejlig at arbejde med. Men de kan, som Fvee skriver, altså osse være ude af mål. Så det drejer sig om at være på vagt.
T