Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorblok- flygtboret?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det undrer mig der ikke er nogle der har foreslået en industrimotor som basis. Meget mere for pengene.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Shhh !!

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Rasser, egentlig har du helt ret. Men,
1, det er ved at være længe siden at (i det mindste)jeg har set en 1600 industrimotor til salg. Og dem der har været begynder at koste lidt nu. Ikke at de er dyre ift hvad man får, men det leder mig så frem til pkt 2.
Hvis nu der skal tunes sådan lidt meget, så er det næsten kun blok, cylindersæt og plejlstænger der er interessante. Resten forefindes allerede eller man skal ud at købe andet alligevel. Så forsvinder fordelen lidt. Men vil man begynde på en ny blok, som selvfølgelig er et godt udgangspunkt, så er vi helt enige. Overskuddet er jo heller ikke værdiløst.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kan man så ikke bare bruge en sen 1200 industri motor?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så krumtap, knast, svinghjul osv er af mindre betydning mht tuning?
Farmer hvad ville dun opskrift på den ultimative "økonomi" opbygning af motor være?
Tænker her på hvis jeg køber anden blok, og gerne vil anvende mest muligt fra min nuværende motor.
Kan jeg med fordel eller uden den store omkostning gå op i ccm mht cylindersæt?
Og hvad har du ellers af tricks i ærmet? Optimeribg af toppe? Indsugning osv?
Og hvad skønner du det ender op i af pris?

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hej roadrunner jeg har et par 40mm IDF i rigtig fin stand vi kan evt bytte med dine kadroner har også en fin blok men ring evt i morgen så kan vi ta en sludder
mvh bo tlf 25173329

evt sms dit nr

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

"Kan man så ikke bare bruge en sen 1200 industri motor? "

Joda. Men det var set ud fra et økonomisk synspunkt.

- jeg har vist ikke skrevet at knasten er uden betydning (?)
- Prisen kommer jo an på hvor meget "økonomien" spiller ind. Hvis du vil bygge en motor der ka´lidt, som skal holde 10 år til, så er du nødt til at gøre det ordentligt fra bunden af. Når jeg bygger feks 100 - 110 hk 1600 longblokke, koster de typisk ca. 20K. Tilsvarende kan du få en econo 1914 med 90 - 95 hk potentiale for ca. det samme.
Yderligere har jeg faktisk en 110-115 hk 1914 longblok til salg, bygget på en ny blok til 23,5K. Det er faktisk rigtigt billigt, og kan ikke gøres til den pris mere pga. tingenes tilstand på kvalitets dele på markedet.

Food for thought.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Farmer har fundet ud af det måske er Gejr du har bygget motoren til. Hvordan passer det med dine optegnelser?

(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Og Bo er det med manifolde og speedertræk?

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

nej det er kun kaburatore

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmm så mangler der jo ligesom noget :)

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

ja det gør der men du kan også hente mere effekt på 2x40mm end på kadron men det var bare et tilbud til dig 40mm koster trods alt en del mere end kadron

mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er jeg med på, men ville jo gerne have så det var klar til montering.
Hvordan skulle byttehandlen også foregå? Vi befinder os på hver vores side af Storebælt

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Med mindre man har en knast der "vil have" dobbelte er effektforskellen lille i forhold til Kadrons.
F.eks. en 1600 motor med en 300 graders knast vil nok få en elendig tomgang uden to dobbelte. W110 (284 grader) er smertegrænsen med Kadrons. Og der syntes jeg endda man skal "kloge" lidt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvilken knast vil du anbefale Frank hvis jeg vil skifte til 40 IDF?
Og hvilke andre fif bør jeg foretage samtidig? Bearbejdning af toppe, manifolde osv?
Og hvilken type speedertræk? Bell crank eller?

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Skal muligvis til Kbh i morgen kan evt tá dem med men SMS lige det er nemmere
Mvh bo 25173329

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad har motoren siddet i? (før?)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Til hvilken motor? Men du skal spørge Farmer om det. Han har erfaringen. Desto ældre jeg er blevet, desto mindre knast skal jeg have. Mine biler kører kun fuld gas i rullefeltet. Ellers tøffer jeg bare rundt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Farmer den har sidst siddet i en Buggy

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg køre til kbh nu hvis vi skulle bytte jeg har taget karbs med i bilen så du kan skrive eller ringe med adresse mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Sorry Bo- overså lige dit indlæg. Kunne godt overveje 40mm idf men ville skulle tilkøbe både manifolde, pakninger, luftfiltre og speedertræk.
Ville foretrække at have det hele af en gang ved evt bytte. Altså et samlet køb eller bytte.


Reply

You must log in to post.