Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremsebakker...???

Tags:
No tags yet.

(permalink) leo-pol Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ved god at det ikke lige er 100% vw men det kunne det snilt være...
Men er der nogle der ved hvad det er for en lim man bruger til at lime bremsebelægningen fast på selve Bakken.
Er igang med at lave bremser på min gamle fordson og der kan man få belægningen løs og tænkte at så kunne jeg jo prøve selv for sjovt.
Er det noget med at de lige skal have en tur i ovnen også eller har jeg hørt forkert.
Tænkte at der sikkert var en ef de helt gamle rotter der har prøvet det...
Mvh leo

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tag de løse belægninger og bakker med ud til et bremserenoveringsfirma og få det limet på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 10 years siden | | | |

det var lige det jeg ville prøve at undgå og så prøve selv for en gangs skyld...
det kan jo umuligt være raketvidenskab at lime dem fast og slibe klodserne til....
leo

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er det heller ikke. Men godt at have de rigtige maskiner :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er ikke sådan bare lige.Du skal først sandblæse bakkerne så skal belægningerne
renses og påføres primer derefter lim herefter spændes belægningerne fast på bakkerne med specialværktøj og lægges til hærdning i en speciel ovn under høj varme.
Så det er som Frank siger godt et have det rigtige værktøj.
Du kunne jo nitte dem på,det er bedre,for køretøjer der ikke køre så tit har det med
at tabe belægningerne da der opstår rust mellem bakkerne og belægningerne.

(permalink) leo-pol Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Sad og søgte lidt på nettet og kunne se at det sværeste nok nærmest var at få fremskaffelse lim og belægningen....
Det værktøj til at spænde bakkerne op og holde belægningen fast mens limen tørre kunne mm hurtigt lave simpelt med en plade med nogle klodser på og så et "tøndebånd" om og så ligge spænd på...
Men jeg køre ud og aflever dem som jeg plejer men det kunne nu ellers være meget sjovt at prøve det og det er jo sikkert ikke sidste gang jeg skal have lavet det til en eller anden maskine efter som at hele maskinehallen er fyldt med gamle maskiner.....
Leo

(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nit dem på det holder meget længere or bedre.

(permalink) leo-pol Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De er afleveret og bliver både limet og nittet og tromler høvlet af til en 500 lap.... Det er vist okay...;@)
Leo

(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja sådan, en rigtig god løsning.Nu har du fred i mange år.


Reply

You must log in to post.