Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Den sidste folkevognsrugbrødet fra Brasilien.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Torben S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej VW venner.

Jeg har fået en forespørgelse på hvad det vil koste at få en af de sidst "rugbrød" som kommer fra Brasilien, registreret i Danmark og på plader??

Jeg frygter at det vil blive dyrt med de nye afgifter.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article2104503.ece

busss..png

-------------------------------------------
Med VW hilsen Torben fra Dragør.
sparkdaek@gmail.com
Spark dæk kom sammen på Amager strand
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

den kan måske slet ikke godkendes pga miljø og sikkerheds bestemmelser - men har hørt om en der havde fået et ca beløb på ca 400000 - så er det bedre at købe en rigtig fin ægte, også bruge pengene på bus i stedet for på afgifter.

den nye er jo for det første vandkølet , uden boksermotor, fyldt med en masse plastic de forkerte steder, også er den lavet af genbrugsjern - tror de 400k ville være en dårlig invistering kontra en rigtig klassiker - made in germania -.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Torben S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmmmm.

-------------------------------------------
Med VW hilsen Torben fra Dragør.
sparkdaek@gmail.com
Spark dæk kom sammen på Amager strand
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ib. Tror du nye biler er lavet af nyt jern?
Stål er stål. Stålværket bruger det der skal til for at fremstille det bilfabrikken bestiller. Der i blandt brugt stål. Min morfar troede også Alfasud rustede fordi de var lavet af gamle olietønder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

med alt respekt frank, tror jeg langt fra at stål bare er stål.

Tror alt andet lige at en brasiliansk eller kinesisk producent har et mere lemfældigt forhold til kvaliteten end en tysk - og ja jeg taler af erfaring.

Men ja, alfasud, simca, citroen gs og ford escort (var det lazer modellen?) var da uheldige eksempler....

Til de 400 tror jeg jeg tog en halvslidt sambabus istedet...

/Søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

du køber et råmatriale stål til specielle specifikationskrav - og som så meget andet får man hvad man betaler for, dvs en mere lemfældig kvalitet..

om det er så er temperaturen metallet er smeltet ved, om det er procentdelen af genbrugsjerne der er forskel på aner jeg ikke - men baziliansk karosseriplade er mere modtageligt for rust - det kan såmænd også være pga dårlig efterbehandling, det kan tænkes, eller det faqt at jo nyerer en vw er jo tynderer er karosseripladen og jo ældre den er jo tykkerer er den..

jeg har ingen dyberer proffesor forklaring på det - jeg ved bare det ruster
hurtigerer end "made in germania" plade.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmm, 1302/3, Golf I mm. er også fremstillet i tysk jern og det havde nær knækket VW på grund af kvalitetsproblemer, såå.. når alt kommer til alt er jern et grundstof, uanset om det kommer fra malm eller skrot, så det er udelukkende et spørgsmål om legering og efterfølgende coating.

Men tilbage til emnet: En ny Brasiliansk camper med vand på køleren er efter min mening lige så tæt på at være fed som den nye Fiat 500... NOT! Så hellere den ægte, autentiske vare, frem for alt det reto halløj :-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nå så udtrykker jeg mig forkert. Jeg ved skam godt at stål ikke bare er stål. Bilfabrikkerne køber den kvalitet de ønsker. Men hvor stor en del af stålet der er genbrug finder stålvalseværket ud af. Man kan ikke bare konkludere at en bil ruster fordi den er lavet af gammelt jern.
Tyskerne kan også bestille dårligt stål. Se bare på de tidlige Passater, nå nej det kan vi så ikke mere.
1303 og Jeans var heller ikke for gode. Men det tror jeg nu var noget der kom efter fabrikken holdt op med at grunde dem ved dybning. Da jeg var i lære i 75-78 stod en ny Audi eller VW helt uden maling "indeni" Det kunne vi se når vi fik skader ind på værkstedet. Et halvt års tid. Så var sådan en godt på vej. Og de er her jo heller ikke mere -
Men bilfabrikkerne kan jo heller ikke leve af at deres biler bliver 25+. Og det ved de da godt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man kan jo så sige i "gamle dage" når en bil havde fået skærmkanter og paneler var den frisk igen,ikke som idag,hvor NÅR der kommer rust er det på steder som er vanskelige lave på nogenlunde fornuftig vis.

En Simca 1307 var den fine metalic lak lagt lige oven på den rå plade,et halvt år efter den var ny røg både lak og lak af i store flager,3 år var bilen helt død,og det var faktisk synd for den kørte skide godt sådan en,og motoren gik fantastisk,dog ikke helt lydløst ;-)
West

(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 10 years siden | | | |

Måske alligevel ikke...
http://indianautosblog.com/2013/12/vw-kombi-brazil-guido-mantega-110567

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mig bekendt var det nu kun 1303 årgang 1975 der havde alvorlige rustproblemer grundet kvaliteten.

De andre årgange rustede mere normalt :O)

-------------------------------------------
mob 28940849

Reply

You must log in to post.