Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Buggy karosse

Tags:
No tags yet.

(permalink) jimmi viking Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej jeg har brug for hjælp fra nogle buggy folk eller andre kloge mennesker
Buggy karossen svæver ca. 15-20mm i hver side over bunden, skal det bare spændes sammen eller klodses op...

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
TLF 22904512
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har du svejst ny bund i bilen , eller er det en ny karosse? . de fleste buggy karosser er skæve som bare pokker når man køber dem , så derfor skal du enten tilpasse karossen til bunden , eller bunden til karossen. jeg lavede en ramme og lagde mellem bund og karosse , også fordi jeg havde problemer med at støddæmper fæste både for og bag ramte karossen og lavede nogle grimme stjerner i fiberen.smider et par billeder så du kan se hvad jeg mener.

buggy billeder 099.jpg
buggy billeder 103.jpg
buggy billeder 111.jpg

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) jimmi viking Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er et startet projekt jeg har købt hvor bunden var skåret over, jeg har så svejset den sammen og prøvet karossen på. Men der er kun meget få punkter hvor bund og karos rør hinanden. Så derfor er jeg lidt i tvivl om hvor godt det skal passe sammen?

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
TLF 22904512
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja 15-20mm luft mellem bund og karosse er nok lige rigeligt , men prov evt at spænde bund og top sammen og se hvor meget den vrider sig. ved man kan udligne ujævnheder med et stykke tykt gummi mellem bunden og karossen. det kan lade sig gøre, og der skal jo være gummi mellem for at den er tæt i samlingen. min egen blev der limet selvklæbende bånd på ca 5 x 30 mm og så i to lag, det virkede fint for mig. forenden ved napolionshatten er ikke nem at rette ret meget , det er lettere i bagenden hvor man løfte eller sænke bundpladerne lidt ved at skære den op i de trekantstykker der er svejst ind på center rammen , bolte karossen på , og så svejse den til igen. kan se din karosse ikke passer ret godt , så vil mene det kræver lidt fiberarbejde. tror du skal skære den nederste kant af karossen og bolte på bunden. den skal skæres så der er en ca 30mm høj kant på den. så skal du stille karossen på bunden hvor den skal være , og så lukke revnen med glasfiber. der er lidt arbejde ved det , men det bliver det bedste resultat.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) jimmi viking Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tænker bare at vis jeg spæder det sammen som det er så vil der være en masse spændinger i karossen og den måske kunne revne på et tidspunkt. Som den sidder nu er den klodset op med nogle skiver og er lejnet rimeligt lige op.

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
TLF 22904512
(permalink) Jens Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tror også jeg ville skære den op og lave bunden og derefter lave glasfiber arbejdet imellem, det ville være det pæneste, ellers skal du til at tilpasse bundplader, og det er ikke sådan til at få til at blive godt.

(permalink) Biffo Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lad bunden være - og ret op i karossen..

Det ser ud som om der er nogle "høje punkter" ved napoleonshat, bagende og yderste hjørner på karossen. Start med at slibe dem ned (vinkelsliber + åndedrætsværn!), så du får tilpasset karossen bedst muligt til bunden.
Herefter opstøbning med glasfiber ovenpå afslibningerne, så karossen får tykkelse og styrke igen.Det er langt lettere at støbe "ovenfra" med glasfiber - end ind "fra siden" eller "under op"..
Bare en anden måde at løse problemet på..

Ellers er Brotgaards anvisning en anden rigtig go´ metode..

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis det var mig ville jeg montere forbroen .så ville jeg lægge karossen ned på det stålbord lige under .forbro skal lægge plant med bord måske klodses op .kan se du er smed så du kan nok vride bagenden på plads.brug en gaffel truk eller andet til at trykke eller løfte med .det kan godt være at du kommer til at svejse forbroen fast til bordet men karossen skal da helst være lige.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det ser godt nok ringe ud.
Hvis du sætter karrosseriet på et gulv så skal den stå på de fire hjørner og flangerne langs siderne skal ligge fladt mod gulvet.
Det ser ud som om den bølger derhenad ?
Jeg ville overveje et andet karrosseri, eller tage tyren ved hornene og skære karrossen op 100mm. fra flangen. Og så lave flangen til at passe og bygge karrossen på igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jimmi viking Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for rådene lader til jeg må springe ud i fiber arbejde

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
TLF 22904512

Reply

You must log in to post.