Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til at finde bremseskiver

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er der nogen af jer der ved hvor man kan Købe ventileret skiver til en bobbel 68 frem. Det er løse skiver jeg søger, både til for og bag, og de skal Være ventileret, men uden huller og riller.
Csp sælger dem i mærket zebro, men det koster 56o euro+ forsendelse. DET ER ALT FOR DYRT. Men jeg kan ikke finde andre der sælger dem.
Jeg giver normalt 5oo kr for en porsche 911/944 brembo skive inkl moms, så det var noget i dette prisleje jeg søger.

Hvor kan jeg lede?
Mvh martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

CSP har dem til bla. 4x130 til 149 euro.
Hvilke calibre vil du så bruge.
Jeg har et par brugte vil du først vil kigge/måle.
De giver 10mm. sporvidde mere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg vil bruge Ford coshworth kalibre foran, og så finder jeg nogle kalibre med håndbremse til i bag.
Jeg kunne også godt bruge lidt viden omkring nav.. Passer et porsche 944 nav på spillerne foran?

20131126_111946.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja csp har dem til 3oo euro for den foreste..
Og 26o euro for de bagerste.
Men jeg syntes det er for dyrt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ford Cosworth ? Hvor store skiver er de beregnet til ?
Kan du ikke finde ud af om forhjulslejerne er de samme som 914 ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kalibre passer til 28o mm+-.
Jeg har 911/944 brembo skiver til at ligge, de er 282mm og de ville passe rigtig godt i størrelse.
Så er det bare at finde et nav. Jeg har aldrig skruet 914, men måske det er noget der jeg kan bruge.
Hvad var det for skiver du måske havde?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mine skiver er Kercher/CSP med 4x130. Jeg skifter jo over til 5x120.
914 er jo blot type4 forbremser når bilerne er 4cyl. Derfor er lejerne de samme som type1 fra 68-

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis bare de er ventileret, og holder mål, så er det lige hvad jeg mangler.
Jeg skal også bruge til i bag, så er meget interesseret i liks hvor de findes

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Da jeg kørte med skiver bagpå brugte jeg en Alfa kaliber med håndbremse. Den havde så vidt jeg husker 40mm stempler og lignede en type3 kaliber med håndbremse. 914 skiver på type3 nav fra tromlerne på type3.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Bagpå er det klart nemmest at snuppe dem fra en tidlig Porsche 944. Billigt og supergodt. De passer lige på! Det eneste der skal rodes lidt med er håndbremsekabler.
De er ventilerede og med håndbremsebakker på indersiden af skiven. Jeg har et par 944 bag kalibere hvis du skulle mangle.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Passer det på svingAksel?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der bliver muligvis noget med pakdåsen, men det er til at løse vil jeg tro.
Kaliberne på billedet er så bare 944S2/Turbo kalibere, normalvis er den bare født med de alm. istedet for dem her.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

gad egentlig godt vide hvordan det vil passe på bay...

-------------------------------------------
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ser der ikke lige for mig....
Jeg skal have 4x1oo fælge på.
Jeg må ikke øge sporvidde med mere en 1 cm pga plads ved skærme.
Og Inden man har fundet et sæt 944 komplette bremser, Inkl nav, skiver , kalibre der er renoveret, Fjedre, ankerplade der ikke er ødelagt af korrosion, bakker osv osv, så er det nok lige så billigt at ringe ned til kerscher, og få fremstillet et sæt der passer. :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg lavede faktisk 944 bremser på min 6cyl ghia, hvor jeg flyttede alt over inkl sving arme, men der havde jeg alt liggende, så det kostede gratis.
Det er noget med at den venstre ankerplade er udgået, og de irrer ret kraftigt, ved fæstnings af kalibre, og ved røret til håndkablet .

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der ligger et klip på youtube hvor der også står reservedels nr på de dele du skal bruge.
God jul
Hilsen Peter

Link: http://m.youtube.com/watch?v=T9VkS3SWuH4

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan ikke åbne filmen, men der står at det er irs de bygger 944 over på..
Jeg har svingAksel.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tror ikke der er forskel på den måde ankerpladerne sidder fast.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej det kan godt Være at det er lavet ens. Der må blive noget med Pakdåse og huset dåsen sidder i. Men alle de dele der skal bruges, inden man har samlet et komplet 944 bremsesystem + den renovering det skal have for at Være i ordentligt stand + køb at skiver og klodser, så kan det slet ikke gå til mit projekt.
Jeg overvejer at dreje min trommel så meget ned, at jeg kan bolte min 911 skive på, derefter finder jeg en kalibre med håndbremse indbygget.
2 Skiver koster 1ooo inkl moms, og de er beregnet til at bolte fast på et 911 nav.
2 stk kalibre med håndbremse ny. = 1oookr
Så har jeg også multi boltmønster som mine tromler har nu. 4x13o og 4x1oo.
Jeg kan gøre det samme foran.. Dreje tromlen ned så den bliver til et nav, hvorefter jeg bolte skiven fast fra bagsiden.
En 911 turbo 3oo hk har samme system. Skive foran er boltet fast med 5 eller 6 stk 8mm bolte.
Hvis jeg Gør det med at lave tromler om til skive nav, så skal jeg indkøbe for Max 2ooo kr, resten har jeg. Så er alt fabriks nyt og ventileret 282mm for og bag

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Men jeg kommer ikke sovende til denne løsning, derfor leder jeg efter et sted hvor de sælger ventileret skiver, lige til at bolte på, og så kunne jeg selv lave forankring / beslag til kalibre.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg troede det var 5x130 mønster du havde brug for. Nu hvor jeg ved det er 4x100, så tror jeg ikke jeg ville have forslået Porsche 944 bremser, det er for stort et arbejde.
Kan du ikke tage nogle dele fra en gammel Golf2 GTI, Corrado eller noget i den stil?

Pas nu iøvrigt på at du ikke får for meget bremsekraft på bagenden. Jeg har måtte montere reduktion ud til bagkredsen. Porsche laver en smart en som sidder "in-line" på bremserøret til bagkredsen. De er på bla. alm 944 og Turbo 944, samt Porsche Boxster. Alle 3 i forskellige trykvariationer. 18, 33 og 25psi, henholdsvis.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo jeg skal have fundet på noget. Men alle de gamle biler havde masiv skiver i bag. Og ikke ventileret som jeg søger.
Jeg må nok selv i gang med drejebænke.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://www.ebay.com/itm/PORSCHE-944-951-TURBO-968-928-911-ABS-BRAKE-PRESSURE-PROPORTIONING-VALVE-OEM-/390583718762?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3APorsche&hash=item5af09a936a&vxp=mtr

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du har sendt et link af en abs tryk ventil.
Er det meningen?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja teksten er noget vrøvl, det har intet med ABS at gøre. Men ventilen er god nok

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.