Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til at finde bremseskiver

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, som Frank skriver, se bort fra teksten :-)

Jeg kørte først uden, og testede mange gange med HÅRDE katastrofe opbremsninger. En enkelt gang låste den så med 100km/t og bagenden forsøgte at "overhale" mig, indtil jeg igen slap bremsen og den rettede sig ind på ret kurs igen! Det var uhyggligt, og jeg kørte lige hjem og fik indkøbt og monteret en 5/18psi Porsche bremsekraftsbegrænserventil. Jeg tror dog sagtens den kan klare mere tryk bagtil uden at det bliver farligt, så jeg monterer en 5/25 i løbet af vinteren. Der er ingen facitliste når vi roder med sådan noget her, så det er bare ud og prøve grejet af og justere ind derefter.

5/18 og 5/33 kommer vist fra normal og turbo 944, og den 5/25 jeg har købt er fra en Boxster.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har en justerbar liggende klar, den blev ved boltet imellem det bagerste bremse rør, og så er den fuld justerbar med en drejeknap.
..
Jeg har prøvet som du siger, at baghjul låser.. Meget ubehageligt i en 911 med høj fart. :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Super. Mange glemmer den (vigtige) detalje.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den der ventil, gør den det samme som den bremskraftregulator der sidder på en earlybay med skiver foran ?

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Sidder der en fra fabrikken? Det ville være sært?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tror der er mange der ikke er klar over hvor stor betydning bagbremer har, for at bilen er rolig ved nedbremsning. Hvis man har lidt bremsekraft i bag, løfter bagenden sig meget, under kraftig nedbremsning og det Gør at bilen slingre let,, med meget bremsekraft i bag, uden blokering selvfølgelig, løfter bagenden sig ikke, og det skaber ro i bilen.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det får ihvertfald en Vw til at sætte sig. Til en vis grænse selvf.
924 hjulcylindre burde være std. Bag på en type168-

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det gør der på min årgang 71 .
En firkantet klods - den er iøvrigt også med i rep-bogen, så det er ikke noget eftermonteret.

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja man skal lære noget hver dag.
Jeg tror vi taler forbi hinanden. Den er nok til baghjulene.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvilken hovedcylinder kan man bruge?
Den std er ikke stor nok til at trække store kalibre.
Er der et trick med dele fra en anden bil?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg mener at den der er monteret på busser ab fabrik er last betinget. Så den regulere trykket alt efter last. Jeg har også en på min doka...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Csp har hovedbremsecylindere der er større for skiver både for og bag...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har godt set at csp har en, men de er bare for dyre med deres sager, hvis jeg fandt noget fra en anden bil, ville det nok Være under halv pris.
Men det er da fristende at bare bestille det hele, og så skrue det på.. Men det er jo low budget :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Passat op til 78-80. 20,noget mm. Eller tidlig LT. 24-25mm. Men den fra Passat plejer at være nok. Det er også den CSP sælger.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Perfekt, det var den info jeg søgte

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her er den jeg snakker om Frank.
Monteret på Type 2 med skivebremser

673063.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.