Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min vinter bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja så er her lige et par billeder af min vinterbobbel. Ville lige dele den med jer. Jeg lægger lidt Info op imorgen samt lidt planer.
God jul allesammen.

image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er nu rart at se, at jeg ikke er den eneste helårs nørd.. Bilen ser rigtig fin ud. Den mangler måske lige Sidepipes og 17"alu :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Go højde... Hvad med affjedring, er den blød og komfortable? Hvad med vinterdæk? Hvad med varme.. Fyr..?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Agggg der kommer ikke sidepips på, men planen er 17" brm og CSP skiver både for og bag. Forbroen er smallet 22 mm i h er side og justerbar. Jeg har selv smallet og lavet den justerbar og det er gjort på en org bro. Ja jeg har fyr i den også og ja jeg er helårsnørd. Bilen er super sund (dog er der en der har "trykket" klappen fra igår eftermiddags til imorgen, pis). Højden er fin syntes jeg og affjedringen er okay. Den er til den komfortabel side. Den har været meget lavere, men har hævet den for komforten og for at kompensere for en lidt nervøs bagende. Dog er det som om at der er noget der ikke køre optimalt bag når jeg rammer lidt store/hårde huller.
Jeg er sgu i syv sind ang motoren til den. Jeg har lidt forskellige ideer jeg tumler med og som dig er den også low buget, da min kæreste nu desværre har været arbejdsløs i snart 4 år og det trækker på de sjove penge. Men trods det har jeg lidt ideer og er ved at samle lidt ind til lidt forskelligt.
Jeg er også ved at samle sammen til at lave IRS på den, men det er der også delte meninger om. Jeg har også planer om at montere Porschesæder da jeg døjer med ryggen efter en arbejdsulykke for ca 9 1/2 år siden.
Men er da glad for at følge med i dine projekter Martin. De motivere også til at tænke anderledes selvom jeg ikke er til alt du laver. Lægger lige et billed op af planen til hvordan motoren gerne skulle komme til at se ud.

image.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lige lidt biller af de bøsninger jeg har fået lavet og lagt ind i broen da jeg smallere den.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vedr motor er jeg blevet meget overrasket over min ny 1914, jeg har hørt alle mulige rygter om hvor kedelig en opsætning det er, men den kører fantastisk!
MASSER af buntræk og MASSER af omdrejninger. Og endnu bedre er at den kører som en indsprøjtnings motor, intet hosten eller prutten, Heller ikke når den er kold, og det er UDEN choker montering.
Jeg har ingen varmerør ved indsugning, kun hardcore 44 weber med åben filter..

Jeg har ikke kørt i frostvejr, men 2 grader er intet problem. Jeg laver lidt varm luft ved indsugning, så kan den køre på nordpolen:-)
Det eneste jeg savner er varmekasser, nu har jeg kun fyret, og det er svært at dosere varmen i forhold til varmekasser.
Men 1914 12o hk det dur:-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

STORT arbejde med sådan en forbro, det en hel dags arbejde, med fedt over alt, og tungen lige i munden.
I øvrigt er jeg meget tilfreds med de audi a3/golf4 sæder jeg har sat i min. Man sidder rigtig godt, også med kronisk rygsmerter. Jeg ville helst have haft dem i sort, men det var der ikke lige.
Der er svært at finde Porsche sæder der ikke er slidt op. For 1oookr kan man købe en komplet fejlfri moderne vw kabine..

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

fin bil .

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak Poul. Jeg er også glad for den.
Ja Martin jeg har set din kabine og jeg ville nok være mere til den i sort, men jeg syntes bare at Porschesæderne passer bedre. Men de koster efterhånden over 4000kr for nogle der er okay. Ja det er et stort arbejde med at lave sådan en forbro smallet og justerbar, men det hele værd.
Lidt om bobbelen:
Som sagt hjemmelavet smallet og justerbar forbro med 2,5" dropspindler
Eberspächerfyr med resirkulerning af luften i kabinen for hurtigere opvarming
Det er en 66er født som 1300, men jeg har monteret en 1200 pumpemotor
Kabinen er betrukket med nyt i en brun farve af tidligere ejer.
Køre med BRMer på med Michelin Alpin A4 da de er støjsvage og have nogle af de bedste test
Intet anlæg, men en lille opladelig højtaler i handskerummet som tilsluttes iPhonen.
Jeg køre med den gamle type varmesystem så jeg bruger al luften fra motoren til at varme bobbelen op. Grunden til dette valg er at orginale varmekasser er svære at finde og de reproducere kasser et lige til at skide i ang varme....

Planer og tanker om den:
CSP skiver foran og bagpå
IRS med DC gearkasse
Porschesæder
El bagrude
El forrude
Koni dæmpere i alle hjørner samt styrtøjsdæmperen
Evt skifte til et andet blæsehus for at få en store mølle i og derved få mere køling og varme da den levere mere luft.
Og ja som kommer motoren, suk..... Og her må andre godt bryde ind. Enten en tunet 1200 (fordi det kunne være sjovt) med 2 stk 28 PCI med mild knast og 1300 enkeltportet toppe fra en F motor med 1:8,5-9 o komp, lave en 1385 ccm (64x83) med 2 stk 32 PCI også mild knast og 1:8,5-9 i komp, 1500 eller 1600 med samme kaburatore og måske mild knast og 1:8,5-9 i komp, en 1700 W Type 4 med opretstående kølning eller 1800 Type 4. Jeg har det meste til motorerne liggende.
Skifte dynamoen ud til en større eller til generator

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

El forrude, hvordan det?
Ja porsche sæder er 1o gange flottere end hvad jeg har fundet.,!
Det der er smart ved at købe en hel kabine fra en moderne bil er, at man kan flytte stoffet fra den ny kabines bagsæde, over på dine gamle org bagsæder, og derved får man matchende for og bagsæder.
En type 4 motor ville Være cool!
Du har før kørt vinter kørsel med svingAksel, syntes jeg at kunne huske.. Hvis bilen er sænket, og baghjul begynderat stå skrå , er det livsfarligt at køre med i glat føre,, sne kan gå, men is glat, dur det bare slet ikke til. Jeg har med vilje ikke sænket min mere i bag, end jeg kan køre når det er glat.... Jeg har ofte tænkt hvor fedt det kunne Være at have justerbar fjedreplader, så det var nemt at sætte højden efter årstiden.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

El forruden kan købes ved VWHeritage så det er ikke et problem.
Jov jeg har kørt vinterkørsel før med svingaksel. Jeg tror det bliver ca 21 vintere nu, og kender godt det problem med den løse bagende i sne og især på is. Det er derfor jeg overvejer IRS da dækkene vil have bedre kontakt med vejen, og jeg har hele bagenden fra en 02er med alt stående. Det ender nok med at blive en type 1 på 1385 ccm, men jeg er som sagt meget i tvivl. Jeg jagter ikke så meget ponyerne i bobbelen (det gør jeg til gengæld i min doka), men det skal stadig være sjovt. Jeg vil tro at jeg kan få 55-60 hypper ud af den 1385 ccm type 1, og jeg ved godt at den W lægger 80 std... Men men men. Har stadig ikke bestemt mig endnu. Input er velkommen.
Ang sæderne ville jeg vælge at betrække dem på et tidspunkt så farven og enshedden vil ikke være det så vigtigt først. Begge Minh biler (bobbelen og dokaen) er min "legeplads" og når de er ramt så de køre som jeg grene vil have dem til, bliver de skildt ad og restureret fra bunden. Har planer om at det er de 2 jeg skal have til jeg ikke kan køre bil mere, og det er længe forhåbelig.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Når ja. Det tager lidt tid del hele og jeg er kun på værket 1 dag om ugen, da der er lidt langt dertil ( ca 1 lille time hvis trafikken er god og 1,5 til næsten 2 hvis det er noget lort og jeg ikke er kommet hjemmefra før myldretiden). Og det er min hverdagsbil så jeg kan ikke bare lade den står til næste gang....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.