Bare være opmærksom på at der måske er en rotationsretning på kaliberen. Forstået på den måde, at der hvor klodserne bliver presset frem imod når du bremser, der skal gerne være en anlægsflade beregnet til trykket. Hvis ikke der er det i "begge ender" af kaliberen/klodserne, så kan du ikke bare lige vende kaliberen.
Eksempelvis i Ducks tilfælde, der er han nødsaget til at bytte rundt på højre og venstre kaliber for at få udluftningsskruerne placeret korrekt, og derved er han afhængig af at kaliberne tillader ham at bytte det hele rundt (mht. ovennævnte problemstilling), fordi han nu har ændret gennemløbsretningen i kaliberen.
En anden ting er så at kaliberne nu sidder placeret i bærearmenes og krængningsstabilisatorens arbejdsområde, og det kunne jeg forestille mig måske ville give lidt problemer, især ved fuldt styreudslag og fjedring - måske???
Det er jo så ikke på samme måde et problem på en bil med fjederben, som på en med forbro/torsionsaffjedring.
Måske der er nogen fysikere/matematikere der kan forklare os hvad der sker med kræfterne der rykker i bilen når man bremser, med henholdsvis kaliber monteret foran eller bagved navet.... er der mon forskel på om kræfterne modarbejder det dyk som bremsningen forårsager i bilens affjedring, hvis i forstår?? Eller har det intet at sige fordi bremserne er en del af den "ufjedrede vægt".
Måske placeringen kun er dikteret af problemstillingen omkring den fysiske placering mht. bremserør/slanger osv. ?