hvad kommer disse gearkasser fra? og hvad gearkasser er det? 1200, 1300 eller 1600?
på forhånd tak for hjælpen :)
Per
hvad kommer disse gearkasser fra? og hvad gearkasser er det? 1200, 1300 eller 1600?
på forhånd tak for hjælpen :)
Per
Det er der ikke nogen der ved. Der skal være to bogstaver. De andre kan være ombytningsgearkasser hvor værkstedet ikke har færdiggjort nummeret.
Hvis man i sin tid købte en ombytnings-shortmotor (det nogen kalder en longblock) skulle vi på værkstedet selv banke dele af eller hele motornummeret ved ombytningen.
okay, så er det ikke nemt.. dvs man skal have den åbnet for at kunne sige om det er en 1300 eller 1600?
Rasser har praktiseret at tælle tænderne på kronhjulet ind gennem en prop.
Man kan også identificere gearingen ved at tælle omdrejninger på den indgående axel for en hel hjulomdrejning , jeg fandt engang en vejledning på nettet hvor alle de besværlige beregninger var gjort..
Fra samba:
If you are happy with the way it works, then don't take it apart. You can find out what gears you have by counting turns of the input shaft and the drive flange/axle. This is assuming you have stock 1st/2nd gears.
Put your clutch disc on the tranny input shaft. Put a piece of tape on it as a reference mark. If tranny is on the floor, lock one side axle with vice grips or any other clamp so only one axle turns when you spin the input shaft.
To determine what Ring & Pinion you have, put the trans into 2nd gear and count the number of turns you spin the input shaft (clutch disc) to get the drive axle to turn one complete turn. Use a piece of tape or marker to get a reference point.
3.875 R&P will take 8 turns
4.125 R&P will take 8 1/2 turns
4.37 will take 9 turns.
Now put into 4th and count the number of turns on the input shaft to get 2 complete turns of the drive axle. Now divide the number of turns of the input shaft by your R&P gear and divide that by 2, any you should have your 4th gear ratio.
You can do the same with 3rd.
You must log in to post.