Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bus! hvem har prøvet dette??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvem har prøvet at skifte denne... er det svært

http://www.justkampers.com/211-498-171-a-swivel-pin-kit-vw-t2-bay-1967-1979.html

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det har jeg, og nej..

-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De kan svinge lidt i kvalitet , så arbejdet har indflydelse af denne, men nej nemt, og selv fjernelse af et microskobisk slør gør en stor forskel

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Mik,

hvis du bestiller derovrefra vil jeg evt. gerne have noget med...

/Søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Yep har også skiftet den. Jeg lavede et stykke værktøj ud af en gevindstang og nogle skiver som akkurat passede i hullet så de gamle bøsninger var til at trække ud. Men det er nemt nok, kig evt i Haynes eller official service manualen, der står lidt.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Min kammerat og jeg bestilte top-of-the-line-tysk-messing-kvalitet - og måtte vække vores maskinmand en søndag eftermiddag få at få drejet 1/10 del mm. af for overhovedet at kunne få dem i hullet.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har også skiftet dem en del gange. Dem jeg har skiftet skulle rives op med en rival.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Tranberg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Også rival brugt her.
Sørg for at låne en justerbar rival og start med at tage for lidt af - for efterfølgende at tage lidt mere - og så lidt mere.
På denne måde bliver resultatet perfekt.
Får du lavet bare lidt slør har du ødelagt dine nye bøsninger...

-------------------------------------------
Bor i 6800 Varde
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Inden i får forvirret Mik unødigt, så check lige hvad de skriver i annoncen til dem han linker til: "Split bushes are supplied, so there is no need to ream them"

Så det er IKKE nødvendigt at skulle bruge en rival. Har også selv skiftet dem på min splitbus, og der er det ganske rigtigt at de skal rives op (messing bøsninger).

Jeg tror ovenstående er en meget nem proces. Ud med de gamle i med de nye.. bum bum færdig.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg så kun på billedet må jeg indrømme

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Her er en how to :
http://thelatebay.com/index.php?threads/steering-idler-pin-removal-replacement.24228/
Og en endnu bedre :
http://forums.kombiclub.com/showthread.php?7327-How-to-replace-centre-pin-for-steering

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg købte fra machine7 der var ingen problemer. ud med det gamle og i med det nye som Rasser siger

(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for de mange gode input, herligt som vi kan hjælpe hinanden herinde, tak Rasser, for jeg havde allerede fundet flækøkse og grov filen frem ;)

Om lidt sætter jeg mig med the official handbook og lurer hvordan det gribes an...

Er febi eller meyle den bedste kvali, eller hvad har i erfaret?

Mik

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tilsvarende produkt fra vwheritage, skriver de at der SKAL BRUGES RIVAL, kan nogen for god orden skyld lige smide et link så min værktøjsfetish kan blive dulmet, da jeg ikke aner hvordan sådan en bandit ser ud

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ville klart vælge det produkt med bøsningerne der ikke skal rives op (det første link). Så slipper du for at bruge rival.
Det er to forskellige typer bøsninger der er tale om.
Eksempelvis til splitbus styrboltene findes der også disse to forskellige typer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Oki

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad skal du have med, Søren

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Guller Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Som Gus skriver:det var ikke godt med messingbø(s)sening uden rival men rival i inden,så ingen problemer.


Reply

You must log in to post.