Kan det passe at spindlerne skal justeres når de har været afmonteret og skal på igen? (Det er en Linkpin forbro)
pfht, Henrik
Kan det passe at spindlerne skal justeres når de har været afmonteret og skal på igen? (Det er en Linkpin forbro)
pfht, Henrik
Spinlerne? Mener du bundboltene? Så måske, hvis de tidligere har været indstillet forkert.
Indstilles: Man korrigerer med shims for forsætningen på bærearmene.
Til sidst indstiller man sløret på bundboltene. De skal jo løsnes før man smører, hver dag i vådt vejr, og indstilles på ny.
Det er selve sløret jeg tænker på. "Drejer" man bare indtil sløret er væk - eller er der en mere formel metode?
Skiverne på bundboltene skal placeres rigtig (se tabel i rep. bog)i forhold til forsætningen af bærearmene som Frank skriver.
Du kan måle hvor meget længere i mm den nederste bærearm sidder længere ude end den øverste,og så SMS til mig så skal jeg oplyse dig om placeringen af skiverne.
Øhlers 20758607
Jeg er stået lidt af. Jeg går udfra at det er på firkant-hoved-boltene der skal shimses? Jeg har været meget omhyggelig med adskillelse og håber derfor at jeg efter at have renses lidt af, kan samle skidtet igen?
Mvh, Henrik
Hvis du trykker den "bolt" ud så falder shimesne også ud. Der er jo shimes på begge sider. Shimesne kan godt klistre lidt fast af fedt.
Mvh Claus
Når det med shimsene er på plads, så rører man ikke mere ved det før skidtet er slidt op.
Vedligeholdelsen består i at man løsner den gennemgående bolt, med to 17mm. nøgler.
Så løsner du bundbolten(ne) med en 14mm., tror jeg det er, så bundbolten får noget slør. Så smører du med fedtsprøjte, så der kommer fedt ud ved smørestederne. Så spænder du bundbolten til og løsner den lidt. Fabrikken siger 1/8 omgang. Jeg syntes personligt det er for meget. Så jeg giver dem lidt mindre. Men de må ikke spændes til så kan bilen ikke fjedre.
Så spænder du de tværgående bolte og derefter slår du bundbolten på enden med en hammer. For at udløse evt. spændinger, som fabrikken skriver.
Synes ikke jeg kan den "14" mm. bolt... Må lige kigge bedre efter imorgen.
Tak for hjælpen ;-)
Mvh, Henrik
Det er de to flader sider på enden af bundbolten jeg taler om. Kan tydeligt ses på dit eget billede.
Kan du ikke se at bundbolten har en snoning der sammen med den gennemgående 10mm. bolt danner en gevind-effekt der gør at du kan justere bundboltens aksiale spillerum ?
Du skal stadig have den korrekte forsætning!!!!!!
På en type 1 op til stell no.2921551 skal der på hver bundbolt tisammen være 10 skiver.Fra stell no. 2921552 skal der på hvær bundbolt tilsammen være 8 skiver og 1 dækskive med oring.Husk at placerer dækskiven korrekt.Dette er hvis det er en korrekt forbro til årgangen,vi ved jo ikke hvad det er for en forbro (foto af enden af bærearmen ville hjælpe). Anskaf en rep. bog eller ring/SMS.
20758607
Endnu gang tak til alle for svarene.
Jeg har idag fået forbroen retur fra sandblæs og skal have renset den igennem.
@fvee - hvis jeg nu smed forbro alt incl. i bilen - kørte op til dig (på et tidspunkt som passer dig) Vil du så have mod på at guide mig?
Pfht, Henrik
SMS dit no,så ringer jeg til dig og vi tar den derfra
You must log in to post.