Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorproject?

Tags:
No tags yet.

(permalink) FBA Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har 2 stk. AB motorer stående (1300 dp), hvad kan man med sådan en? Længere slaglængde?, bores op? Smides ud?
Ideen var måske at bygge en "screamer" (fuld balance=mange omdrejninger).
Den ene har sat sig, den anden er bare slidt.

Jeg er ny med motor byg. (Som det jo nok fremgår meget tydeligt)

-------------------------------------------
Kan det skilles- kan det laves....
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

mål endeslør - er der for meget smid dem ud....

husker ikke hvad de max må måle, men søg og du skal finde...

og smid ud og smid ud - der er vel altid et eller andet der kan bruges til noget, feks lyser en vw blok skide godt når den brænder....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mener at det er 0,20 at grænsen er. Hmm en screamer skulle da bygges på en 1200 med 1914 cilindersæt. Det ville give 1776 og den kunne tage snoninger.
Jeg ville lave en rigtig fin 1600 eller 1776. En 1600 kan komme til at gå røv godt.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Slap nu af - lad være med at smide noget ud.
Skil dem af og find ud af hvilken tilstand blokken er i.

http://www.aircooledtech.com/bearing_surfaces/

Der vil altid være ting der kan bruges.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis du vil bygge en "screamer" ud af en VW-motor og det skal holde mere end en sommer skal du glemme alt om gamle dele, andet end bolte og møtrikker, og så skal du finde den store tegnebog frem og købe "en af hver" ovre ved JP-motorsport i Helsingborg.
Det er også en stor opgave du har sat dig som mål hvis du er ny med tuning. Og da specielt når udgangspunktet er 50´er teknik.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) FBA Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Spredt fægtning?

Det jeg søger er måske også; hvad kan lade sig gøre?
Læste et sted at et 1680ccm "slip in" cylindersæt kan sidde på en 1300 hvis toppene fræses!
Der må da være nogle retningslinier?
Altså: hvilke motorer kan man hvad med? Hvor langt kommer man med en 1200 eller 1300 motor. Skal en 1600 motor bores op for at lave den til 1776/1835/1915 og hvis ikke, er det så slaglængden man ændrer? Det kræver ny krumtap.....

Frank?!?

-------------------------------------------
Kan det skilles- kan det laves....
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg syntes personligt at 1680 er for tynde i cylindervægen, men de er "slip in" i 13-1600 blokke og "multiblokke" på nyere 1200 se efter "vandrette riller" under dynamo/generatorfoden. Hvis ikke jeg skulle/ville fræse i blokken ville jeg lave en 1600-1640 ccm med en mild knast fra farmer og nullerede toppe (1300 skal bores op). Tjek toppene for revner føre du overvejer at bruge dem. Nu kommer det an på hvad du vil med motoren. Er det til gaden eller banen og hvor holdbar skal den være. Selv en 1600 løber hurtig op hvis det skal holde og du for hurtigt brugt 15-20000kr på sådan en før den er færdig.
Ellers skulle du overveje Type4. Det er dyrere men holder også og de har større køleflader på cylindere og toppe, og de levere 68-80 HK std uden at pille/tune dem. Og med få ændringer også stabile 100 HK.
Ellers få en snak med Farmer, Spring eller lyt til Frank. De er masser af erfaring og har prøvet nok næsten alt ang motorer.
Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://eswebs.com/VWEngineSizes.html
her er tabel til boring vs slag

ville holde øje herinde og snakke med farmer eller GBT
de har haft fingrende i mange af de brugte race motorer der er tilsalg,så de
har baggrundsviden om stand /kvalitet
køb en de sagde god for og gå den igennem evt tune videre
så er det meget billigere + du ved opsætningen har kørt sammen før
en motor der ska tåle tæv løber snilt op i 40kilo +
har selv en t4 motor som alt ialt nok rammer ca 65 ,men som så også kan køre
i mange år med grundig vedligehold
for ca 15kilo og op finder du meget motor/evt projekter for pengende
kører p.t med 2110 oxy boxer med 150 hk som købtes til 20000 der bare DUR!!!!

held med jagten
retrosmed

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 10 years siden | | | |

peter var lige hurtigere der ;-)

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811

Reply

You must log in to post.