Søger ovenstående, hvem kan hjælpe?
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962
41791477
Søger ovenstående, hvem kan hjælpe?
Jeg får en sprit ny selvbærende i overskud. dog kun 9 tands :-)
Jeg er dog ikke klar til at sælge før jeg har fundet den 1,5kw starter jeg skal bruge.
Kan du vente ca. 14 dage?
Mvh.
Thomas 20718820
Hvis ikke der dukker andet op, så kigger vi på det.
det er i orden. det kan være at jeg allerede har svar i aften.
Mvh.
Thomas
Okay la mig høre når du ved besked
Hej Lange
Giv mig et ring. jeg har en selvbærende starter i overskud. Jeg ved dog ikke med de 109 tands. Den jeg har passer til en bus og en automatic.
kan fanges på 20718820.
Mvh.
Thomas
Hej Lange
Jeg har valgt at modificere starteren ti mit projekt.
Som jeg nævnte skulle du kigge lidt ved CSP.
Mvh.
Thomas
Til de interesserede kan der købes en ny ved CSP
Er du sikker på at den de sælger har 6v aksel (den der styrer i starterbøsningen)?
Jeg kunne godt forestille mig at det de sælger er en starter der passer i en 12v bil (12v el og 12v starterbøsning) og som så bare har 6v startergear.... Eller hur?
Eller også er det bare en ombytter 6v starter som er viklet om og har fået nyt el.
Skriver de noget om hvad det er de sælger?
Jeg skal være dig svar skyldig. Men skal der monteres en ny bøsning er det også det mindste problem.
Dog tror jeg som dig, det er en ombytter som er omviklet.
Ok. Giver du lige en opdatering når du kommer igang med sagerne. ?
Skal nok lige komme en tilbagemelding
For lige at følge op på tråden, så købte jeg en starter ved CSP, som kører på 12 volt. Starterakslen er den "tynde" model, hvorpå de har monteret en starterkrans som kan drive et 6v svinghjul. Umiddelbart ser det ud til at starterkransen er monteret med en bøsning, så de relativt simpelt kan bygge 12 voltstarter om. Denne ombygning kræver så en ny starterbøsning i gearkassehuset
Da jeg stadigt har problemer med at starterkransen ikke vil tage ordentlig fat, har jeg investeret i en speciel selvbærende starter fra firmaet Al-Zim.
Øv så fik jeg ret :-(
Ja du havde ret, havde det været en folkevogn var svinghjulet nok blevet skiftet til en 130 tands og så en alm. 12 volt starter...
Ja det er lidt kringlet at få til at gå op :-/. Jeg er endt med en speciel 12v til 6v (meget tynd) starterbøsning, og så en 12vstarter med 6v startgear og aksel.
Men jeg kan så se nu, at jeg faktisk kunne ha brugt den starter fra CSP, og så monteret en alm. ny 12v bøsning (jeg bruger nyere vw gearkasse med hul til 12v bøsning). Det havde nok været nemmere end den speciel bøsning.
Tak for feedback.
Er det til 356'eren motor som skal i bussen, siden du holder fast på 109 start krans?
Jeg kunne godt tænke mig et 200 mm svinghjul fra en 912, og så med 12v starter, men de hænger ikke på træerne.
Ja, jeg købte et nyt 200mm svinghjul der tager vw kobling (forskel på dybden for trykplade/anlægsflade). Jeg kunne kun finde det i 109 tands..... Men det har så senere vist sig at det også findes i 130 tands :-/. Men der havde jeg allerede købt kobling og svinghjul, og havde fået der afbalanceret sammen. Det 200mm vw/Porsche svinghjul er også en smule lettere, så den er dejlig frisk på gassen ;-)
Jeg fik motoren i sidste forår, og kørte med den hele sidste sæson. Fantastisk dejlig motor!
You must log in to post.