Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Remskiver generator vs. dynamo

Tags:
No tags yet.

(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvor mange forskellige slags remskiver findes der?

Er netop ved at konvertere fra dynamo til generator med ekstern regulering på en 1600 AS motor, og har indtil nu prøvet med tre forskellige remskiver uden at nå tilnærmelsesvis samme indbygningsmål som på dynamoen. Skal dog lige siges at generatoren ikke er på motoren endnu, så der er kun tale om et flugtmål fra bagpladen til inderste del af remskiven.

Men findes der evt. et link til der kan give et godt overblik? Alle de skiver jeg har prøvet er originale VW.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad er det for et mål du jagter ? Der findes flere "bagplader". Altså den plade der sidder i enden af dynamoen med anderledes forsætning.
Jeg mener kun der findes to remskiver til type1 og type2. Altså hvis vi taler om forsætningen. 6 volt og 12 volt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank, jeg jagtede i første omgang et hurtigt overblik over muligheden for at kunne line generatoren op, så remskiverne fligter. Har, på trods af at have rodet med VW i 25 år, aldrig haft en generator før og orker ikke at kaste mig ud i konverteringen uden at være sikker på succes ;-) og da der ikke var remskive på generatoren, har jeg fundet lidt forskelligt frem fra gemmerne. Den ene type har et kraftigt offset væk fra generatoren, så det er ikke den.

De to andre sæt, er begge fra 12 v dynamo, men er også forskellige: Den oprindelige fra jagtvognen har smedet bagskive og løs plade skive, men bagskiven kan ikke gå fri af generatoren. Det sidste sæt er begge skiver i presset plade og passer fint nok på, men ser umiddelbart bare ud til at være godt 10 mm ud af lod.

Men jeg kan godt se at der er meget der kan give et forkert billede, så nu går jeg i gang med at skrue i stedet :-) mon så ike det løser sig hen ad vejen..

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan ikke forstå at den 12v i presset plade ikke skulle være den samme på dynamo og generator.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det tror jeg også at den er, og hvis jeg havde målt baglæns fra generator/dynamo foden i stedet for bagepladen tror jeg også at målene passer. Nu får vi se, har sendt generatoren ud til check, så når den kommer tilbage og kommer på motoren bliver jeg nok lidt klogere.. ;-)

PS: har lige knækket den "smedede" skive, så den var vist kun i støbejern :-D

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.