info og ideer og hvordan sænkning af 412
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
info og ideer og hvordan sænkning af 412
Skal den sænkes eller slammes?
Hvis den sænkes kan der monteres forfjedre fra en tidlig Golf 1 eller fra en BMW E30
Hvis der vælges BMW fjedrene skal det være fra en 4 cylindret.
De har dem i Biltema til en meget fornuftig pris.
Det giver 6-8 cm. og duer selvom du beholder de originale støddæmpere.
Bagtil ville jeg lade den være std, da de fleste 411/412ere har sat sig en del bagtil i løbet af årene.
Billederne viser min 412er, og den er sænket med BMW fjedre.
Hvis den skal længere ned må et par hjemmelavede fjederben, med f.eks 1302/1303 dæmpere i en forkortet udgave være løsningen.
Der er en nordmand der er ved at bygge en 612(som han kalder det) og han har gjort det sådan.
Bagtil er jeg lidt usikker på hvilken løsning man skal vælge, men en mulighed kunne være at korte de originale fjedre ned, og så måske folænge befætningen af støddæmperne ned på bærearmene.
Hilsen Frank
Nå ja ......troede et kort øjeblik den skulle bruges til at køre i.
Mener iøvrigt at jeg er stødt på det billede af den røde 411er før, og som jeg husker det er den bygget om med type 1 forbro.
Antagelig en smallet en af typen, da den har det for smallede forbroer typiske John Deere look.
Jeg ville nok ikke gøre mig forhåbninger om at syne en type 4 med type 1 forbro i Danmark.
Jeg tror ikke du kan komme så langt ned med fjederben uden at bærearmene kommer i karambolage med deforreste vanger.
Hilsen Frank
ser ud som den røde har NSU fælge på - det klær den - men nej den kan ikke komme derned uden der skal skæres kritiske steder i den.
den har haft luft, og er stort set snittet alle steder inkl kofangerer mm.
Hej tjek på boxervill. Se
Der er en som har korte fjederben til 411-412
Takker har skrevet på dem så må vi se om de er solgt eller ej ? Men der står intet om hvor meget de sænker ???
You must log in to post.