Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad er forstykker ?

(permalink) janj_svb Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej

Jeg er ved at bytte mig til min første luftkølede bil nogensinde, hvis vi da ikke tæller nitro bilerne fra ungdommen med.

Vi bor temmeligt langt fra hinanden, så jeg har ikke kigget på bilen endnu, der er nogle småting der skal laves som jeg godt kan regne ud, men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af hvad "begge forstykker" er for noget, her søger jeg lidt hjælp,

Er udtrykket noget der er nemt at forstå for indviede ? Hvad er det så ? og er det svært at skifte ? Evt. hvor lang tid tager det en prof !

Mvh

Jan Jeppesen

(permalink) janj_svb Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kunne være det hjalp at vide at det er en Bobble fra 1974 !

(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ved heller ikke lige hvad det skulle være, men måske du kunne få ham til at sende dig et billed af hvad og hvor det sidder.. :)

Det ville måske give dig et hint om omfanget. :)

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) tikum Member
Skrev for 10 years siden | | | |

mon ikke det er et par forspidser http://www.vw-boble.dk/p/forspids-699/

-------------------------------------------
"Owning a Volkswagen is like being in love"
tikum@tikum.dk
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vil umiddelbart tro han mener siderne foran a-stolpen, men få ham til at sende nogle billeder, især af de dårlige steder. Men husk, man kan ikke vurdere en bil på billeder alene, det hjælper altid at "se" med fingrene ;-)

Hvis du har mulighed for det, er det altid en god ide at få en med lidt erfaring i de gamle VW'er med ud at kigge.

Håber du finder den rette bil, og velkommen til iøvrigt

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ting bliver kaldt alt muligt forskelligt. Rimelig svært for nye at gennemskue det.
Eks :
Varmekanal - kan blive kaldt varmekasse, (hvilket jo er den på motoren), og ikke den "varmekanal" der sidder hen under siden i karrossen som bunden boltes op i.
Skærmfæste - kan blive kaldt skærmkant, (hvilket jo er den kant på skærmen som er tættest på hjulet), og ikke det "skærmfæste" man bolter skærmen i.
Bundplade - kan blive kaldt filet, (hvilket jo købes hos fiskehandleren), og ikke er bunden "bundplade" i bilen.
O.S.V.
Så få så mange billeder som muligt, og gå dem grundigt efter, og tag din vurdering derefter. Evt find en der ved noget om bilerne, som vil hjælpe dig med gennemgang af bilen, hvis/når du når dertil.
Held og lykke med projektet.
:-)

Jan_vw

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Varmekanaler-panelkasser-kanelbasser.
Tankstol er en anden sjov betegnelse for den bageste del af reservehjulskassen.
Hvad med "kuglestykke" ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kaj Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg vil også skyde på at der er tale om "forspidser" altså forreste del af inderskærmen hvor forkofangeren er fæstet - men spørg da sælger hvad det præcist er der skal laves?

Om forspidser er nemme at lave..? Tja hvis du er vant til at svejse i gamle biler er det da til at have med at gøre, men som altid med rust er det noget der tager tid og opgaven har det med at vokse sig større når først man går igang med at pille i det rustne område..

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) janj_svb Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg er ikke skide god til at styre et svejse apparat, men har så bekendte der træder til, jeg har tidligere holdt mig til at rode med gamle Jeep og Land Rover, der virker tingene ligesom lidt mere håndgribelige.

Det der var ment var så de forreste bundplader, altså 1/2 bund, det gjorde nok ikke opgaven lettere.

Jeg har kigget en masse billed serier af renoveringer, og det virker ikke til der egentligt er noget der er vildt uoverskuligt på sådan en bil

(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg vil mene, at en VW type 1 (bobbel) er mere overskuelig og simpel at skrue i, end feks en Jeep eller Land Rover....men alt er jo relativt.

Hvis det er de forreste bundplader, der skal skiftes, så vær opmærksom på, at disse kun fåes i hele plader, altså en til hver side. For at det skal gøres ordentligt, skal du skrue/løfte karrossen af bunden og de nye bundplader skal tilpasses karrosseriet (hullerne til boltene i de nye bundplader i forhold til karrosseriet), inden du svejser bundpladerne.

Og der skal sikkert bruges en ny gummipakning, der tætner bunden hele vejen rundt.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) jpwest Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det ville nok også være første gang i historie hvis det ikke tog mere med sig når først godteposen er åben.

West


Reply

You must log in to post.