Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gode råd søges mht start og karburatorproblemer ...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Min bobbel fra 63 (34 hk motor og 6v) driller mig.
Problemet begyndte med, at den ikke ville starte efter vinteren (den kørte super godt inden den blev stillet i vinterhi). Efter en "snaps" direkte ned i karburator, fik jeg endelig gang i den, men den kunne ikke gå i tomgang. Jeg prøvede at køre en tur, og den kørte super godt, både når den skulle tage gas og holde hastigheden, men gik ud ved tomgang.

Indstillinger på tænding - platiner - tændrør er tjekket og 100% ok.

Har efterfølgende prøvet at rense hoveddyse - uden resultat. Dernæst rense tomgangsdysen og det hjalp faktisk, men nu er mit problem, at den kører med alt for høje omdrejninger ved tomgang...ja faktisk det stik modsatte problem end før.
Har så prøvet at justere både tomgangsblandingsskruen og gasspjældsstopskruen, men desværre uden resultat.
Det virker nu som om, at armen til gasspjældet ikke går ordentligt retur, når speederen slippes, og deraf de høje omdrejninger.

Er det af med karburator og en ordentlig omgang rensning af hele karburator?

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja.
Hvilken karburator er det ? Hvis det er en med tomgangs bypass system skal man ikke justere på gasspældsstopskruen.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Gert.

Jeg har haft de nøjagtige samme problemer med min 1200 Fra 1964..

Jeg fik nogle gode råd omkring det med at gasspjældet ikke hopper ordentligt retur.

Som du skriver har du renset tomgangsdysen som egentligt bare ligner en skrue som er skruet ind i karburatoren.. :)

Der hvor din driller som min også gjorde er at den ikke hopper helt ind når du har givet gas, derfor den går lidt højt i tomgang når den bliver "varm"...

Du skal løsne dit gaskabel på karburatoren, med den lille skrue som sidder på armen til gassen.. Den løsner du og så skubber du "chokeren" helt op som var bilen varm så din "tomgangs" skrue kan komme helt ind i det hak hvordan skulle ryge ned når bilen bliver varm, når du har presset den helt ind så holder du den tæt ind til men du skubber en smule baglæns på gasskablet og så spænder du skruen igen.

Det er simpelthen fordi når du træder på gassen og slipper den igen, så hopper din arm ind hvor den skal sidde men hopper så lige 1-2 mm ud igen som gør at den går lidt højt i tomgang.

Jeg fik min justeret og den har ikke gjort det siden..

evt. erstat din retur fjeder på gaskablet lige inden karburatoren da den godt kan være lidt slap i det.

Mit det startede efter jeg havde haft karburatoren af og på igen.. :)

Du kan evt. ringe hvis du skulle have spørgsmål.

27299951...

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for info og råd, Bug Freak. Det kunne lige netop være problemet ... og løsningen :-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

:)

det var så lidt...

Jeg har også sloges med det fordi man ikke lige tænker over at når man bare "lige" har haft karburatoren af at man så lige skal justere det hele igen, eller kablet måske bare er blevet lidt slap :)

Dette problem har de løst på de lidt nyere karburatorer, da de har en fjeder på en arm ved siden af gasarmen, som sidder og trækker den ind mod hele tiden, derfor de ikke har problemt, men som på min 1200 28 pict-1 karb. der sidder nemlige ingen fjeder og trækker kontra hele tiden. :)

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com

Reply

You must log in to post.