Hejsa. Håber et par af I kvikke hoveder kan hjælpe mig lidt :-) Jeg er så småt ved at være klar til at smide min ombyggede 1303 motor tilbage i bilen, men er stødt på et par udfordringer. Jeg har før skiftet motor på en bobbel, men det der dæleme ved at være nogle år siden, så jeg er lidt rusten ligesom bilen....
Jeg vedhæfter lige et par billeder.
Første spørgsmål: Jeg mangler en af boltene, som bruges til at spænde motoren på koblingshuset. På motoren sidder de to nederste selvfølgelig, og på koblingshuset sidder bolten i passagersiden. Jeg fik en mekaniker til at hive motoren ud for mig, da jeg er blevet for magelig til at ligge og rode rundt i indkørslen, og det lader altså til, at han ikke har givet mig den fjerde bolt med tilbage. Det ser ud til, at den skal spændes inde fra motorrummet, men kan jeg virkelig komme til at skrue en bolt ind bag fra koblingshuset, når motoren sidder på sin plads? Er det en speciel bolt, som skal bruges, eller vil jeg kunne slippe afsted med at lave en selv? (Jeg har en rustfri gevindstang liggende i den rette størrelse)
Andet spørgsmål: I forbindelse med ombygning af motoren (1650 ccm kit monteret) har jeg købt en ny udstødning hos Kit & Buggy. Nu hvor motoren er samlet liner den lidt skidt op med varmekasserne. Specielt i den ene side. Kan jeg have gjort et eller andet galt, eller er det generelt et problem, at udstødningerne simpelthen ikke er lavet præcist nok?
Alle svar, gæt (helst kvalificerede....), løsningsforslag mm er MEGET velkomne. Vil gerne ud at trille snart :-)
MVH Steven