Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor mange HK på en 1600cm kan man få?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jackass Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg leger lidt med tanken om at bygge en 1303 om til en rallybil, men da man i rally ikke må lave motorerne større ind de orig. havde, så kan jeg kun bruge den største de blev bygget med.

Så mit spørgsmål er, hvor mange HK kan man få ud af en 1600ccm, uden af ændre på ccm, men ændre indmad osv.

Og den skal gerne kunne holde til det.

Hvordan ser det ud med racer stumper til sådan en bil, undervogn, gearkasse ( Spær, gearinger ), bremser?

(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Salzburger käfer burde ku gi´lidt inspiration

https://www.youtube.com/watch?v=BqQm-19n5wY

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Indenfor reglementet 125-130 hk. Går du i gråzonen, 140-145 hk. Outlaw, 165 - 180 hk.

Der er masser af tilgængelige stumper til din undervogn. Det er kun et spørgsmål om tykkelsen på muldvarpen.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jackass Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad er prisen for en 1600 130hk motor så? Turn key..

Kan gearkassen holde til det?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mon ikke JP-motorsport kan lave sådan en for 100.000.
Holde? Nej. Det kan ikke holde uden kontravægte på krumtappen, og det må man vel ikke?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Unold Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Denne 1303 er født med en 911 motor, fra farbrikken.
http://youtu.be/95QP3JGzhjw

-------------------------------------------
3550 Slangerup
Mobil:29686449
unold@mailme.dk
(permalink) Jackass Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank: Mon ikke de fleste kan bygge sådan en for 100.000?

Jeg ved at VW´s bugs rallyteam dengang havde 125hk i deres 1600ccm motorer.

Unold: De skal have lavet 5000 1303 med 911 motor, for at jeg må bruge det til rally.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Arhh, tror den kan laves for noget i retning af 55K

1303eren med center 911 motor er kun lavet i 20 eksemplarer, og derfor kan den ikke komme i betragtning til feks rally. Og iøvrigt har hverken VW eller Porsche som sådan noget at gøre med bilen.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Speed is just a question of Money, how fast do you wanna go???

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) Jackass Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for et seriøst svar farmer..

Hvis man skulle vælge at bruge en motor fra en golf 1 istedet for, er der ikke noget med at den passer på en bobbel gearkasse?
Og hvad gør man med kølingen, sætter man en køler i fronten eller kan man sætte de. I bag med en blæser?

Grunden til at jeg spørger er at grp dk giver mulighed for at tage en motor fra en anden bil af samme producent, så længe at de to modeller blev bygge på samme tid og det er samme ccm.

(permalink) Akke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmm Disel er så moderne til ræs..

En t3 box og en tunet 1.9 tdi ku være underholdene...

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Jackass Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det er også rigtigt, men som jeg skriver, så må bilen ikke skift ccm, og da en bobbel kun er lavet med en 1600ccm motor, så skal det også være en 1600ccm den skal skiftes med. Mener heller ikke man må skifte imellem en diesel og benzin.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Joo. Men Golfén var ikke kommet på gaden i 1974. Så det hjælper ikke meget.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Ørum Member
Skrev for 10 years siden | | | |

I 1974 kom den første golf 1'er med en 1.1 benzin, så det kommer der ikke mange heste ud af :(

-------------------------------------------
Mobil: 2x60 311syv

-DUBfactory-
(permalink) Jackass Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ud fra hvad information jeg kan finde, så blev bobbelen bygget i Europa frem til slut 80érne, hvis jeg husker rigtigt, i ireland til sidst. Om det så er en Mexico eller den hedder noget andet ind 1303 skal jeg ikke spille klog på.

Golf 1 1.6 GTI kom i 75.

(permalink) Hye Member
Skrev for 10 years siden | | | |

1303 cab blev bygget til jan 1980. Har selv kørt race med en 1303 men med Toyota twin cam motor. Super hurtig starter

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmmja, sidst jeg var blandet ind i noget lignende forlangte de at motoren skulle være produceret samme år/årsmodel, men hvis de har accepteret at afvige fra det, er golf motoren da bestemt en mulighed. Prismæssigt er der nok ikke den store forskel, da man vinder lidt på gyngerne og taber lidt på karrusellen. Men man kan få en mere holdbar motor.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.