Sådan er vi så forskellige. Nogen ta'r tid på sex osv.
Nå, spøg til side og hofter fat. Elektronisk tændings tændrørselektrodeafstand (puh..), kan givetvis øges, fordi de tændspoler, der følger med "sættet", eller bliver anbefalet, har en højere "højspænding" end standardspolerne. (undgå så kaldte "sportsspoler" de giver en større gnist, men standardspolens gnist er fuldt tilstrækkelig under de samme forhold. Primærstrømmen, altså den der flyder gennem platinerne er større, hvilket bare resulterer i, at platinerne bliver brændt af hurtigere.) Det giver i det mindste en sikkerhed for en solid gnist. Det er jo godt nok, men ellers er elektrontændings fordele, at når de een gang er indstillet, så er det det. Dernæst er tændingstidstidspunktet langt bedre defineret, i forhold til platinanlæg. Det giver i sig selv en langt bedre motorgang (mærkbart), men også, hvad der måske ikke er så aktuelt i de motorer, vi lige beskæftiger os med, at el-tændingen hænger med op til 8-10 tusind omdr.
Kan helt klart anbefale el-tænding. De forskellige fabrikater har jeg ingen som helst kompetance til at udtale mig om, der er helt sikkert sket en del, siden jeg rodede med de første. Den gang i tidfernes morgen.