Har denne 1600 motor long blok. Som kommer fra en Formel Vee
Motor er ny renoveret og på topstykker står der 40,5 cc
Hvad betyder det?, udover vel at forbrændingskammer er 40,5 ccm
Har denne 1600 motor long blok. Som kommer fra en Formel Vee
Motor er ny renoveret og på topstykker står der 40,5 cc
Hvad betyder det?, udover vel at forbrændingskammer er 40,5 ccm
Ja det er et godt gæt. Et std. 1600 ligger lige over 50cc. Så der kommer knald på.
Det skal du ikke forsøge at køre med på gaden og f.eks. std. knast og 95 oktan.
Tastede det lige ind i CB engine calculator for lige at se hvor det endte henne.... Den siger ca. 9.4:1 på 1600cc motor, og ca 8:1 på en 1300cc motor - 1mm vendehøjde. Så den kræver vel en lidt "frisk" knast for at fungere på en 1600 motor :-)
https://www.cbperformance.com/v/enginecalc.html (husk punktum og ikke komma)
Det skal jeg da vist have en større forklaring på.
Men vi ses jo nok i Hannover :-)
vee er ikke 1600 ihvetfalt ikke lovligt :-) og hellerikke dobbeltportet men måske supervee
Forklaringen bliver den samme :-)
Hvilken knast ville passe.på sådanne en frisk en hvis man går udfra at komp. Er 9.2. Mener selv en 308 knast eller fk8 kunne bruge hvad mener i og hvorfor skulle den ikke kunne bruges til gadebrug
Engle w110 eller Scat c35 eller lign.
Formel Vee 1300 enkelportet en karburator 30mm.
Forbr. rum min. 45cc
You must log in to post.