Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min motor tøver ved accelration

Tags:
No tags yet.

(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Min motor kørte magert og jeg skulle skrue luftskruen meget langt ud iforhold til grundindstillingen på to og en halv omgang ud.
Jeg har haft en co måler på og den svingede mellem 2 og 3 %
Den kørte faktisk bedst med mager blanding, efter justering tøver motoren i de helt lave omdrejninger. Jeg har netop skiftet dyse fra en 127,5 til en 140. Jeg har ikke haft mulighed for at juster co med den nye dyse endnu, men den tøver stadig med gassen.

Kan jeg med fordel juster accelerationspumpen, så den reagere lidt før eller hvad kan det ellers skyldes, at den har et dødt punkt ved igangsættelse?

Måske skal jeg lige nævne at min motor er bygget på en 1200 krumtap, men med 1600 cylinder og toppe.

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Dine justerskruer og din hoveddyse, som du har skiftet, har ikke noget med hinanden at gøre.
Du skal fortælle noget mere. Hvilken karburator med videre. Måske Peterwings kan hjælpe. Han har lavet en del motorer-

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Min karburator er en 34 pic3. Den har fået nyt pakningssæt. Den gik maget da jeg var på rullefelt hos Test & Stumpe dag i Esbjerg og kunne ikke justeres ind pga falsk luft rundt ved flangen. Min vakumslange til tændning løb i en gummislange, som var monteret på manifold og ikke på karburatoren. Det er ændret og den får ikke falsk luft mere. Efterfølgende har jeg fået justeret tændning til 7,5 gr og justeret CO til mellem 2 og 3% (den svingede dog ret lystigt på CO-displayet)
Jeg har skiftet hoveddysen i den tro, at den ikke fik nok at leve af. Den havde en 127.5 og nu en 140.

Skal måske også lige nævne, at da jeg skiftede til ny hoveddyse og efterfølgende startede bilen gik den fint, men gik promte ud efter få sekunder. Der kom overtryk i karburatoren, så der både kom bensin ud på begge sider af gasspældsakslen og der kom bensin i vakumdåsen ved tændningen! Hmm
Der kommer en fin stråle ud af accelerationsrøret. Kan der evt gemme sig noget skidt et sted?
Den kørte faktisk bedre før jeg fandt ud af, at den kørte for magert. Når man måler CO i tomgang er det så hoveddysen der medvirker til CO niveauet. Når en motor går magert i tomgang, gør den det så også når man giver gas?

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har du skiftet nåleventiler i.f.m. renovering?. Jeg gjorde det på mine type 3 karbs, hvorefter benzinen pissede ud af overløbs røret. Satte en 40 år gammel i, og så stoppede det.

Har du hævet kompression?. 127.5 er standard dyse på type 3 1600 karbs, på en 34 pict 3 som din er den 130 i.flg. vw rep håndbog.

Vw skriver foriøvrigt at co% i tomgang skal være ml. 2-4, så har du egentligt et problem ??

140 synes jeg lyder voldsomt. Det er muligt at købe dyser i alle mulige forskellige størrelser eller "rive en lidt op"

Tøven kan også skyldes tændingsavancering. Den fordeler du har sat i, "passer" den med en 34 karb, altså du ved der er forskel på om den har mekanisk/vakum eller begge avancering.

Til din ville jeg sætte en på fra en 1302/03, kan ikke lige huske nummer o.s.v., men det kan være Frank kan :O)

(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har også en 132.5 dyse, som jeg prøver med i eftermiddag. Jeg har netop kørt en tur og der er vådt af bensin både ved vakumrøret og på begge sider af gasspjældsakslen. Min tænding er fra en 34 hestes 1200 med vakumdåse.
Jeg har også en 009 fordeler, måske skulle jeg prøve den?

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En 1200 fordeler passer 99% sikkert ikke til din karburator. Du skal sætte en på fra en 1302-03 som Henrik siger.
Hvis benzinen pisser ovenud efter rep. af Solex karb. er det som regel fordi man har vendt klipsen på svømmeren forkert. Så kan svømmeren ikke nå nåleventilen.
Hoveddysen har ingen indflydelse på tomgangsblandingen.
Hvis blandeskrue skal langt ud kan det være fordi tomgangsdysen er for lille.
Det er ikke sikkert du kan få en 34pict til at virke på en 1500cc motor, men det vil jeg ikke bare vedtage ud fra hvad du siger nu. Den virker jo ikke super godt på en 1600 :-).
Du er nødt til at sikre dig at der ikke er tre-fire ting galt og så give blandingen skylden. Få nu fat i den rigtige fordeler. Og evt. en 1303 karb. (31mm.) Mit gæt vil være at den vil være lettere at få til at køre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ville også tro at din kaburator skulle være mindre. Dette ville jeg gøre for at få et hurtigere luftflow i den fra tomgang. Det vil også påvirke din avancering at flowet er hurtigere da vacumet også bliver større i kaburatoren. Jeg, personligt, syntes også at der er lidt speedertøven ved dobbeltportet motore end enkelt. Lige som om de kløjes i starten. De yder dog mere i toppen.
Iøvrigt leger jeg selv lidt med samme tanke som dig med motor, eller tun på 1200 med højkomp 1200 stempler.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

husk at måle dyser de passer ikke

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Skalledalle Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kan man købe en co måler, så man kan se det? Jeg var også på felt og min målte også magert. Men jeg kan ikk se hvordan jeg skal kunne indstille det til at få omkring de 2%, uden at have en måler :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

I snakker forbi hinanden. De 2-4% er i tomgang, som kan justeres på skruerne. Blandingen I får målt i rullefeltet skal ændres ved at udskifte dyser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mange tak for input. Jeg lytter og lærer :)
Jeg vender tilbage, når jeg har efterfulgt jeres råd :)

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Ole.
Se lige på disse. Det forklare hvordan det arbejder.
Hilsen Peter

Link1: http://m.youtube.com/watch?v=XOxxS1EMphU

Link2: http://m.youtube.com/watch?v=KWdZSr7x81w

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak Peter - Carps for dummies :) Fede gamle film

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det var så lidt Ole. Det var nu ment som en nem forklaring på hvordan de virker ang tomgang og blandning. Og jeg tænkte på at der nok var flere som kunne bruge disse klip. Lidt oldschool, men hvad....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg er blevet rådet til at skifte fra min 1200 strømfordeler til en fra en 02 eller 03´er - Er der synlig forskel nummer eller lignende, så jeg ved hvad jeg står med? Har også været på loftet og fundet en støvet pic31, som lige skal geiles og efterses.

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er din 1200 fordeler ren vacum styren eller er den både med vacum og slyngklodser? Jeg køre med den sidste af dem. Nogen er til ren vacum men jeg kan bedre lide den anden type.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmm det ved jeg ikke, kan man se disse svingklodser?

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) HenningS Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Her er pics af svingklodser ;-)

H

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
VW Jagtvogn 12/74
VW T2 Pickup 71 crossover
(permalink) Solmex Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Breaking news
Først og fremmest tak til både Fvee og Frank A for begge at ringe til mig. Jeg har lyttet og har justeret acc.pumpen samt blokkeret spældklappen i luftfilteret, så den nu er tvunget til den varme strålevarme fra udstødningen + tilføjet karburatorsprit i benzinen. Nu kører den uden tøven - fedt!
Tror dog stadigvæk at en pic31 ville fungere bedre, så det skal prøves (når jeg får tid - til efterår!)

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Spændende at høre hvordan den bliver.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.