Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Starter/ svinghjul

Tags:
No tags yet.

(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej
Har et spørgsmål vedr starter til en AB 1300 motor. Hvor mange tænder skal der være på starter drevet grunden er at det er den sidste 1/4 af tænder på starter krans der lidt slidmærker på og mere også at huske den larmer en del ved start.
den der sidder på nu har 9 tænder.

Mvh palle

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har lige talt det. 9 tænder. Men starteren kan jo være defekt, så den ikke kan holde tandhjulet i indgreb. Jeg ville prøve med en anden. Jeg syntes normalt ikke en VW slider startkransen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mon ikke det er som det skal være det er heller ikke sådan at tænder på kransen er slidt halvt eller helt kun lide se hvor tænder har kørt

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) clausruko Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har du tjekket lejebøsningen for starteren ?

-------------------------------------------
ccarlsson@webspeed.dk
40 43 41 11
2730 Herlev
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tror ikke det er rigtig det her. Har undersøgt starter og kan se at den er blevet skiftet i 1989 men kan ikke læse nr på starter. Bøsset i gearkasse er meget fint ser også ud til at den gamle starter har kørt lidt længere nede på startkrans
Vedlægger et foto

006.jpg

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Starter har nu været ved en der arbejder med den slags og den virker som den skal og drevet er det rigtige samt de mål den skal have for at passe til en 1303.
Har nu kigget på svinghjulet og det der undre mig er at alle andre steder er stemplet vw mærket i men ikke på svinghjul samt koblingsplader og tryknav.
Er der en som kan fortælle mig om det er stemplet i koblingen har en ide om at det er uoriginalt. Og hvis der en som evt har mål på svinghjul her tænker jeg diameter og evt antal tænder. Mit svinghjul har 109 tænder men skal den ikke have 130 tænder istedet.Den er heller ikke med o-ring tætning
Som i kan se på vedlagte foto køre det ikke som det skal.

Mvh palle

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tænderne på billedet ligner 109 tands. Koblingen har ikke noget med tandkransen at gøre. Du har forkert tandkrans til starteren. Men hvordan pokker ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej
Hved godt at kobling ikke har noget med tandkrans at gøre og ja det er et 109 tands svinghjul. Efter hvad jeg har fundet ud af skal der sidde en 130 tands svinghjul på den type motor AB - 1303. lidt mærklig at det har kunne kørt sammen men som i kan se havde der ikke gået lang tid før den ikke har kunnet starte.Hvem der har lavet det i sin tid aner jeg intet om har stået stille i 10 år da jeg overtog den for ca 8 månder siden og har kun haft den startet og har ikke selv kørt i den endnu da der lige var en del rust der skulle udbedres men fordælen kan sådan en 1303 være rusten.
Men nu er det i orden og den skal snart males.

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret

Reply

You must log in to post.