Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er min blok mon død?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dannie Fyn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har her forleden pillet motoren ud af vognen, for at se om jeg kunne finde ud af hvor den smed olie fra, få den gjort rent, indtillet ordenligt og shinet den lidt op, og ikke mindst finde ud af hvad den indholder.(Da tidligere ejer oplyste at den skulle være tunet).

I samme omgang har jeg så konstateret at der er et voldsomt slør i krumtappen, jeg vil næsten mene uden at have målt det at jeg kan skubbe krumtap med svinghjul og remskive et par cm frem og tilbage....

Men det mærkelige er at jeg sys ikke jeg har hørt nogle mislyde eller noget bankerrig mens jeg har kørt i den, og den har kørt upåklageligt, hvis lige man ser væk fra at den har dryppet lidt olie, fra bag svinghjulet..

Vi er enige om at endeslør normalt bliver målt ved at presse krumtappen op og ned ikk?

Så hvis den kan give sig den modsatte vej, er det evt nogle shimes (Stavning) der mangler??

Er godt klar over at i mit tilfælde er det nok for sent, da den nok har kørt på den måde her siden tidligere ejer har rodet med motoren i den, men derfor kan man jo godt spørge og forsøge at blive klogere:D

Og skulle der så være en motorbygger omkring Ringe på fyns land der kunne brænde for at tag et kig, på hvad der foregår så jeg kunne lære lidt mere nyt, og evt komme videre med projektet, ville jeg da tag imod det med stor taknemelighed, kys mund, rødt æble til jul, en enkelt eller 2 til nydelse i garagen eller self er jeg klar på at hjælpe den anden vej med de kære vwér!

-------------------------------------------
dannie.anette@gmail.com
T1 1967 Dirbie
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

endeslup blir målt fram og tilbage .ikke op og ned

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man indstiller aksialt slør på krumtappen. Dvs. man måler slør i krumtappens længderetning. Det skal ligge på 7 til 12 hundrededele mm. Altså 0,07-0,12mm. Optimalt 0,10mm. Slidgrænsen er 0,15mm. Hvis du har et par cm. ville jeg vælge at smide motoren væk og se mig om efter noget nyt.
De har efter 30 års misbrug tit 1mm. slør og det er fordi det ikke mere er sløret/spillerummet mellem aksiallejet, det forreste hovedleje, og svinghjulet man kan mærke. Det er lejet der sidder løst i krumtaphuset. Så er krumtaphuset som regel ikke til at redde. Det praktiseres dog at flugtbore blokke men med skiftende held.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dannie Fyn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Okey, tak til jer begge:)

jaah du har nok ret Frank, undrede mig bare at den har kørt så godt, og at den så heller ikke har banket der ud af. Jeg må have den skilt ad og kigget nærmere på indmaden, om det hele er ødelagt eller noget af det evt. ville kunne flyttes over på en pumpe motor jeg har stående, som egentligt skulle bruges til et projekt senere hen..

Hvermindre jeg kan finde en std. motor et sted, så vognen kan komme ud og trille med den, imens jeg for kigget på den gamle motor og byttet lidt rundt.

-------------------------------------------
dannie.anette@gmail.com
T1 1967 Dirbie

Reply

You must log in to post.