Hva sker ser hvis en peppet motor har formeget modstand i udstødningen. Ved godt der er effekttab men er det skadeligt for motor hvis der er for meget modstand?
Nyboe
Hva sker ser hvis en peppet motor har formeget modstand i udstødningen. Ved godt der er effekttab men er det skadeligt for motor hvis der er for meget modstand?
Nyboe
Bliver varm
Hvis udstødningen er forkert kan det også være svært at dyse karburatorerne ind.
Ok, jeg roder lidt med en "sleeper" udstødning, har bananmanifold/tarmslynget derefter en potte op i bagskærmen, og det så her det sjove kommer, fra potten er det ø76 rør som går ned og stopper lige før det blir synligt, for enden af røret er der en elektrisk klap ventil som styres fra kabinen, (evt en rpm føler som sender signal/plus til ventilen når motoren kommer over x antal rpm). Lidt før klapventilen er der på røret en studs i ø ca 46mm som udstødningsgasen så vil blive tvunget ud af, fra den studs føres gassen ned i 2 org udstødnings piper.
Hva siger i, springer lortet i luften?
Ingen bud på om jeg er fuldstændig åndsvag?
Jeg havde gjort det... i de lave omdrejninger hvor du vil have lukket spjældet er udstødnings mængden jo reduceret
Nå jeg troede du ville vide noget om udstødninger. Om du er åndsvag? Det der er åndsvagt er at du sidder og spørger om noget andre ikke har prøvet. Gå nu ud i værkstedet og lav dit spjældsystem og kom så tilbage i projektforummet og fortæl. Med udskrifter fra rullefelt.
Jeg skal lige prøve at forstå det:
-du vil gerne eksperimentere med at variere tværsnittet på manifold/dæmper
for at se om du kan få mere effekt eller mere moment
over et bredt interval af omdrejninger ?
Eller mere effekt ved høje omdrejninger ?
Som du beskriver det, er det første jeg tænker at du vel får fri udblæsning når klappen åbner, altså ingen lyddæmpning ??
Åndsvag det er jeg hvis jeg spør min kone. Generalt... Jeg er ikk ude i noget med øge effekt eller lignede jeg er ude på at lave en sleeper potte, når du holder motor under feks 2600 rpm er spjældet lukket og gassen blir ledt gennem potten og via en studs ud i org "sugerørs lignende udstødnings afgange som jo også dæmper lidt! Når rpm kommer op over 2600 så åbner spjældet og den for mindre lyddæmpning og letter ved at komme af med trykket. Det kommer stadig gennem potten men det blæser forbi studsen og ud i det fri.
Jeg går igang med der her en af dagene så må jeg prøve mig frem. Ligger billeder ind på min udstødnings tråd.
"den får mindre lyddæmpning og letter ved at komme af med trykket"
Er det for at den skal larme mere,
eller for at få mere effekt/hestekræfter ?
Den for vel ikk flere hk end den har nu. Jeg kører med tarmslyng og så bare potten på oppe i bagskærmen. Det er jo for at have brøl potte og en mere by venlig potte samtidige.
Men gør som forslået og prøver mig frem.
Det giver god mening i mit hovedet.... jeg har tidligere haft en Nissan 200sx med godt 400hk og pga. Nødvendigheden af en udstødning uden modstand(3"), larmende den så den var træls at køre langt i. (Der var både mellem og bagpot)
I forbindelse med syn havde jeg et mellem rør på 3" lukket med et 1" rør 20cm langt indeni hvilket gjort at den ikke larme mere end standard.... desuden kunne den kun køre 160 kmt ;-)
Ved at lave en lignende løsningsmodel men med et spjæld burde det være muligt at få stilhed og effekt :-)
You must log in to post.