Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  blæserhus afmontering?

Tags:

(permalink) Kasper Michelsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej
Jeg skal have et enkelt forvarmerør på vognen og har fundet ud af, at hele bilen skal skilles ad, hvilket er ret frustrerende.
Havde jeg vidst det, havde jeg nok købt en anden udstødning..
Nå men jeg står med en håndfuld bolte og skruer, generatorrem væk, karb. væk osv.
blæserhuset vil godt løftes op i venstre side, men rykker sig ikke det mindste i højre side.. selvom jeg har fjernet alle bolte dér..
den arm tip luftflapper er ikke helt afmonteret, kun én låsesplit i hver side samme sted.
Nogen der ved hvad der foregår..??

vh

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

afmonter termostaten.

hvis det er en vw boble altså ???

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) momme Member
Skrev for 10 years siden | | | |

tror du hænger i blik/defuser på bagsiden...lige bakset med det idag.
:-)

se foto...de 2 skal løsnes...behøver ikke helt ud. og der efter kan der nok løftes mere.
go fornøjelse.

morten

blik1.jpeg
blik2.jpeg

-------------------------------------------
morten soerensen,7080 boerkop,26214674...
1959 type1. Rat-Bug
1951 Chevy 3100
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

morten dobbelt forvarme rør - så ser det lidt anderledes ud ;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) momme Member
Skrev for 10 years siden | | | |

ups sorry... tak Bornholmer

:-(

-------------------------------------------
morten soerensen,7080 boerkop,26214674...
1959 type1. Rat-Bug
1951 Chevy 3100
(permalink) Kasper Michelsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

termostaten er væk..
Men tror jeg har fundet problemet og dermed spildt en dags arbejde ;)
Det hængeøre af en socialdemokrat, der har haft den før mig har SVEJSET blæserhuset fast til blikket under, i højre side..!
Har I hørt noget lignende?
hovedrystende.. nå, enten skal motoren ud eller jeg skal have fat i en 36mm top og prøve at få blæseren af og trække generatoren ud, hvis det kan lade sig gøre..
Ellers må jeg vel have en anden udstødning :(

(permalink) vwanders Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg gad altså ikke at ligge og nosse med sådan noget. Det tager en halv time at skrue motoren ud, og så er det hele noget nemmere at gå til.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Kasper Michelsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har vist ikke umiddelbart forstand på at hive motoren ud, det virker uoverkommeligt, men kan jeg ikke bare skaffe en 36mm top og tage blæseren af, så jeg kan fjerne generatoren?
blæserhuset kan vippes lidt som det er nu, bare ikke nok..

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Præcis, afmonter generator og fod, så er der plads. Det er altid noget lort første gang man skal skille det ad.
Det er altid rart at lære noget ny... Ligesom den syge motorlyd, som bare var en glemt hanske i motorrummet ;-)

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

det er mere uoverskueligt det du laver nu end at tage motoren ud - også skal den 36 mm møtrik spændes så hårdt igen - at det næsten er umuligt...

så snup de 4 bolte - ledningerne - benzinslangen og speederkabler - så er motoren ud af nul komma dut.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kasper Michelsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kan man ikke spænde møtrikken på blæseren med håndkraft, når motoren er i?
Det er sgu ikke lavet særligt smart så..

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Arg.. Kom nu holmer.. Man ville da aldrig afmontere motoren hvis man skulle skifte en defekt generator....

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kan man godt!!!

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Kasper Michelsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Haha Karsten :)
Ja man lærer noget nyt hver dag ;)
skruede du din blæser af og på med håndkraft med motoren i?

(permalink) Kasper Michelsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Godt tak, så er jeg mere rolig.
Biltema har en 36mm til 36,- kr
så må lige til Horsens en dag..

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den skal du jo også bruge når du skal lave bagbremser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Selvfølgelig kan blæserhjulet spændes med hånden,det SKAL spændes med hånden 60nm.
Aldrig med luftnøgle.Det er så nemt at afm. dynamo/generator man skal bare have det rigtige værktøj og viden.

(permalink) Kasper Michelsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så.. nu fik jeg en 36 mm top fra kit og buggy til 80,- fantastisk. og blæser med generator kom ud, samt indsugningsstuds med forvarmerør.
Nu er problemet så at det nye med enkelt forvarmerør ikke kan komme på uden man fjerne en indsugningsmanifold..
Jeg har prøvet at fjerne motorblik uden held, de er selvfølgelig spændt sammen med lige kærv-skruer som er rustet fast (var sekskantede bolte for dyre?!)
og det ser ud til, at man skal have hele blæserhuset af for at fjerne blikket der dækker manifolden. blikket som skal af for at man kan komme til med en 13-nøgle på manifolden nedefra..

Mit blæserhus er som skrevet svejset fast i venstre side..

Nogen der har en kreativ idé til af få det splittet ad, vil jeg være meget taknemmelig, for er ved at kamme over :)

vh

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Pil motoren ud. Det er altså ikke det store problem.

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Kasper Michelsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg er bange for jeg må. tror godt jeg kan dumpe den ned på jorden, det er mere det at få den op igen, alene, der ikke huer mig :(

(permalink) Kasper Michelsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

er der nogen der har et godt link til at få motoren ud ene mand og i igen.
jeg har en 2 ton donkraft, that's it.. ingen kran.. bilen står klodset op bagtil..

det er vist enten det eller en anden udstødning med dobbelt forvarmerør..

(permalink) vwanders Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du skal bruge en højtløfter - altså stor donkraft. Men det skal du have alligevel. Livet er sgu for kort til små donkrafte..

Bilen skal så løftes op i en højde der giver plads nok til at motoren kan køres ud under bagpanelet, på donkraften.

Indsugningsmanifolder skal ikke tages nedefra.. Det er bare et lille topnøglesæt der skal til.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.