Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afgift på hk

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin-jensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej er der nogle her inden der har betalt en en split bus fri til at må køre med over 100hk?

-------------------------------------------
Castrol bussen
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvorfor betale for det - det bliver det jo ikke lovligt af - det er spild af penge.

men man kan sikkert godt få lov til at betale helt uden problemer....

men det er stadig ulovligt....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Holmer, jeg blir snart rigtig sur på dig.
Nu holder du din KÆFT! Og så sætter du dig ned og læser på lektien inden du udtaler dig, istedet for at komme med den samme udokumenterede historie, som du har gjort nu i hvad, 10 år. (Fra nov. 2011 til 1/7 2013 havde du til dels ret. Men det var så det)
Når du så har læst og forstået hvordan tingene hænger sammen, så kan du komme tilbage og skrive ekspert udtalelser.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) runesten Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er der nogen der kan/vil forklare hvordan det hænger sammen? Evt på mail hvis det ikke skal stå herinde? Det ville være super fint. Bygger du stadig motorer Farmer? Jeg er yderst tilfreds med den jeg pt, som du har været inde over.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er bedre at i selv læser det og forstår det.
I kan begynde med at læse alle
Gültige Zullassungs für VW die Merkblatt 751 unterstützt. Og endvidere de Tüv Zulassungs der er gennemført med TÜV Austria. (Dem er der en del af til gamle VW)

Når i har forstået dem, så kan i gå ind og læse Trafikstyrelsens regler for ændring/ombygning af køretøjer.
Så kan i som grundregel gå ud fra, at bilen skal overholde TÜV, og så skal den overholde de særkrav den Danske lovgivning udstikker, eller ikke gør.

DVS. i kan godt glemme at om at komme med en skamskudt lowrider med 4" smallet forbro og bygget op af Paruzzi stumper. Bilen skal fungere, egnetheden bliver vurderet, og der skal være dokumentation på de dele der er er væsentlige ifb med ombygningen.

Så det er egentlig ret enkelt.

Rune, jeg ved ikke lige hvad det er for en motor du har, så det kan jeg ikke udtale mig om.
Nej, jeg laver ikke så meget mere. Tiden mangler, og lysten er ikke så stor som den har været. Men et par stykker i ny og næ blir det da til. Jeg skal jo osse have brugt nogen af de dele jeg har på hylden.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvis du kan dokumenterer det modsatte herinde og vise offentligt tilgængeligt matriale på dansk herinde som er brugbart for alle enhver og ikke kun en begrænset gruppe - så er du i din fulde ret til at være sur Torben... det respekterer jeg fuldt ud, også skal jeg nok bøje mig i støvet.

hvis ikke - så ikke. Så burde jeg istedet blive sur pga de anklager - men jeg er storsindet og tager det med et smil - det er jo et debatforum....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Sidst jeg så efter var DK en del af EU. Dvs. vi må rette os efter/bruge de regler/muligheder der er. Hvis det indebærer at man skal kunne forstå tysk og eller engelsk, så er det sådan. Som jeg ser det, er det ikke en begrænset gruppe. Hvis man ikke kan forstå/finde ud af, hvad der er påkrævet, må man jo betale sig fra det hos dem der så har brugt tid og penge på at sætte sig ind i det. Men info er offentligt tilgængeligt. Man skal bare finde det. Og jeg har lige fortalt dig/jer hvor.
Mht. offentlig (debatforum) dokumentation. Så vil jeg henvise til sidste gang du kom med en tilsvarende påstand, hvor jeg forklarede hvad der sker når man lægger det ud for brug til alle. Så det gør jeg stadig ikke.
Det pisser mig af, når du/andre bliver ved at komme med den samme ammestuehistorie år efter år, i stedet for at finde ud af, i det mindste bare i retning af, hvad det rigtige svar er. Det får mig til at mistænke jer for at skrive for at holde jer vågne, debatforum eller ej.
Bare siden 1/7-13 har jeg trukket 5 biler med konstruktive ændringer og/eller effektforøgelse igennem systemet. Alle er fuldt dokumenterede og fuldt lovlige både overfor Styrelsen og forsikringen. Og jeg er da (heldigvis) ikke den eneste der kan finde ud af at bruge loven.
Hvad angår OP´s vogn, så har han haft kontakt med mig, og der er styr på hans situation.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvis det er dit levebrød jeg rammer - forstår jeg udemærket at du bliver sur på mig, det havde jeg nok også selv blevet. det stod der bare ikke noget om i begrundelsen - men det gør der nu - og okay.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du vil gerne have det lagt over på mig hva? Det er IKKE mit levebrød, det handler udelukkende om at du blir ved at komme med den samme påstand, som ikke er i overensstemmelse med virkeligheden. At jeg henviser til de 5 køretøjer er kun for at fortælle at det er muligt, og uden de store sværdslag, gjort og dokumenteret korrekt.
Sæt dig nu ned og få et indblik i hvordan tingene hænger sammen. Når du har gjort det, kan vi snakke om det igen.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.