Jeg er også enig med Rasser, men det pokkers ved 009'ere er, at 2 samme 009 kan svinge i avanceringskurve.
Derfor "plejer" man at sige, at hvis du vil være sikker på at den står "rigtigt", så skal den stilles ved fuld avancering dynamisk med tændingspistol ved 3000 omdrejninger.
Herefter kan man så se hvad den står på i tomgang.
Hvis du læser på The Samba er det vildt forskelligt hvad folk oplever at den står på i tomgang bagefter.
jeg har selv en 009 på min 1600, det er så med 2x32/34 solex (type 3 karbs) og w100 knast. Jeg har så købt en 009 ved Ahnendorpf som de siger har avancering på 24 grader efter de har justeret den.
Min er stilt 10 grader før top statisk (på øjemål) og kører ganske udemærket, dog med lidt i bunden, der skal nulres på plads samt lidt høj tomgang.
Så skal have den checket med en tændingspistol, som kan vise avancering. Har en god ven, som har en sådan, og så nuldre karburatorer helt på plads bagefter
Du skal nok få det til at virke, giv ikke op :O)