Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hornkontakt virkemåde...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan strømmen kommer fra rat-røret og op i selv rattet - for derefter at returnere via hornkontakten.

Jeg har læst mig til at det skulle være messing-ringen med udskæringen som skulle overføre strømme opaf - men hvordan?

Pfht, Henrik

(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er strøm direkte til hornet og det er stel der trækkes igennem rat/ratstammen;-)

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Hans-Jørgen Jensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Henrik
Der er konstant spændning på hornet, det du gør når du trykker på hornkontakten er at du tilføre stel til hornet, husk at overføre stel på hardyskiven.
Hans-Jørgen

-------------------------------------------
hansjorgen04@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvorfor starter du en ny tråd, når jeg har forklaret det i en anden.
Eller er jeg bare så naiv at jeg troede at du vidste at hornet altid får strøm når tændingen er på ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank:Vil bare være sikker på at få max respons - for det skulle gerne snart virke. Derudover skriver du at du ikke gad få det til at virke og du derfor tog en hel ratstamme. Det er desværre ikke en hjælp jeg kan bruge til meget...

Det med at hornet skal have plus/minus - er jeg godt klar over. Jeg er selv mekaniker. Derudover brugte Thorkild fra Osted og jeg 2 timer igår på at gennemskue hvorledes det skal skrues sammen - uden at finde ud af det.

Jeg er kommet i tvivl om mit rat passer sammen med resten.

Som det fremgår her er der faktisk forskellige måder - afhængig af årgang: http://www.thebugshop.org/gotech.htm

Jeg har uploaded et billede med 2 pile på. Den øverste viser hvor strømmen fra ratrøret via leje "hopper" over på ratstammen. Sprørgsmålet er hvordan strømmen kommer videre op i kontakten - uden at berøre ratnavet (som jo har forbindelse til ratstammen og derved - stelforbindelsen på Hardy-skiven) ??

2014-05-31 19.53.59.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vi snakker forbi hinanden. Grunden til at jeg tog det hele fra samme bil var at så var jeg sikker på at have de rigtige dele. I stedet for at prøve at blande ting fra flere årgange.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.