Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dobbelt Weber / dellorto drla 36 hvad skal jeg vælge?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej derude

Jeg har fået fingrene i et sæt dellorto DRLA 36 vil det være noget som vil kunne fungerer på en standart 1600 motor?

Jeg kunne også vælge at købe et sæt dual Weber 34 ICT carb kit.

Bussen har lidt svært ved at trække vores campingvogn så vil gerne gøre lidt ved det ved at sætte dobbelt Weber på. Nogle andre gode bud?

Eller er der nogle som har en størrere motor tilsalg? Eller et samlesæt til en motor?

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ville vælge de 36er hvis de ikke er slidt/færdige.
Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Thomas Jrgensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har 40mm inkl. Manifolde hvis det var noget.
Mvh.
THOMAS

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

36 dells erperfekt til en 1600,

(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis jeg skal bruge de 36mm nogle som har erfaring med hvor store dysserne skal være?
Er de ellers til at køre ind sådan nogle?

(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Dello er nemmere end Weber(smag og behag), det er typisk nogle der kommer fra 1,5Liter alfa boxer og har de ikke kørt på andet skal du vel en 10-20 op.

Har en bekendt der har rullet sin type1 AD 1600DP med 36 dello og std.uds und niks weider 61,8 hk ved 5200o/min

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Dyser kommer an på venturistr, udst. kompression og en del andre ting. Så det kan man ikke bare sige. Man kan lave en tilnærmelse når man kender de fleste parametre.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har nu droppede de dello da den ene var flækket.
Nogle bud på hvordan jeg får flere hp på en hurtig måde da jeg skal køre med campingvogn her i sommerferien?
Det går ikke så godt med en standart motor:-/

(permalink) Hagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg tror jeg ville finde to kadron (enkelte 40 mm solex) og sætte dem på din 1600.
Jeg tror ikke der er den store forskel fra dine 36 mm dellorto til 40 kadron på en standard 1600. De burde give cirka 10 hk og lidt større moment. Det er selvfølgelig ikke det vilde men her og nu er det da bedre end ingenting.

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

dellorto DRLA 36
Hvilke justeringsskruer er til hvad?
Hvad skal de forskellige skruer stå på som udgangspunkt?

Hvis den skyder tilbage i karburatoren er det fordi den får for meget benzin eller?
Hvad skal tændingen stå på når man køre med dobbelt karburator er det ca 7,5grad eller?

Mvh Benny

image.jpg

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

nu er jeg ikke helt skarp på det , men skal der ikke en anden strømfordeler uden vacuum dåse på når man kører dobbelt kaburatore. min med kardroner kører med en 009 fordeler.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg vil også mene at du skal skifte strømfordeleren til en 009.

Den skrue med en fjeder bag er blandingsskruen. Den skal som udgangspunkt skrues helt i bund og så 2,5 gang ud igen.
Tomgangsskruen skal jo helst stilles med et syncrometer.

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis den skyder op gennem karburator får den for lidt.
Hvis den skyder ud af udstødning får den for meget.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

den skyder gennem udstødningen kan man justerer sig ud af det? eller skal jeg have en anden dysse på og hvor sidder den dysse som skal skiftes?

(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvad skal tændingen stå på kan det passe den køre bedst ved va 30 grader før top?

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er synkroniseringen du ikke har styr på. ...

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har en adskilt tunet 1600 motor liggende på Vestsjælland hvis det var noget?

(permalink) jimmi viking Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Roadrunner jeg kunne godt være interreseret i din 1600 motor...
du kan sms mig på 22904512 hilsen jimmi...

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
TLF 22904512
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Benny du svarer ikke på diverse svar om du har gjort det eller ikke gjort.
Så er det jo svært at hjælpe dig.

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Benny Petersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej derude

Nu har jeg låst strømfordeleren fast så der ikke er fjederfunktion på rotoren jeg ved ikke om det er godt eller skidt?
Den skyder meget stadig. Tændingen står ca på 8grader mere eller mindre hele tiden måske virker mit vacum spjæld ikke?
Jeg har ikke noget værktøj som kan hjælpe mig med synkroniceringen mellem de 2 karburator så måske er det derfor den skyder.

Det skyder mest fra udstødningen men en gang i mellem også fra karburatorerne
Det kan vel stadig være en for stot dysse

Jeg har være ude og prøvekøre helt klart har det hjulpet;-)

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Benny.... Ring så tager vi den lige igen. :o)

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.