Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  100hk gearkasse + Subaru motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Madsmunk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg køre en 1303 fra 1973 og planlægger at smide en Subaru motor i. Er der nogen herinde som
Har erfaring med det?
Jeg har kig på en ej18 motor der skulle være plads til.
Hvad har i gjort med adapter kit?
Ville i hellere smide en anden motor model i?
Hvad har i brugt som gearkasse ?

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Standard kan godt hele til omkring 120 hk, har selv kørt mange km med en type 4 med 118 hk uden problemer.

Men man skal ikke lave hjulspin.o.s.v hele tiden.

Det var en gearkasse kode dc fra en type 3, den passer i 1303, når du skifter næsehuset

Jeg ville dog nok idag få gearkassen renoveret inden så det hele spiller.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Filip-S Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Vælg en ej22 fra en legacy 100 kw 136 hk den er smallere end 1.8. Lednings net er lidt tricky køb en hel bil det gør det nemmere
Ellers findes der firmaer der levere komplette sæt. Jeg
Brugte 10000 på mit projekt.
Med stdt gearkasse ingen problem
Bil 2500
Adapter komplet 3700
Porsche starter 2000
Køler rør + div ca 2000
Tid ca 6 mdr
Mvh Filip

-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kig under (1300 bobbel får nyt liv).
Jeg har lavet det med en 2,2. Byggetid 1 mdr.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Thomas Jrgensen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hey. Skal det være Sub?
Jeg har en Alfa 1.5 105 hk. Liggende inkl. Adabter kit til. 4k. Ligger i vejle.
Mvh.
Thomas 20718820

(permalink) Madsmunk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

@ Henrik jeg tror jeg holder fast i min std gearkasse lidt endnu så, indtil den kaster op eller jeg finder en bedre.
min plan er at få fat i en motor som der er plads til uden det er for tydeligt udefra og så komme op og ramme 200 hk med en "low budget" drivlinje. så der skal på et senere tidspunk derfor også en holdbar gearkasse i.

@filip EJ 22 motoren er også den jeg har fået råd om at bygge istedet for, fordelen er også at adaptor kittet er ens om det er en 2,2 eller 2,5 L motor, den skulle bare være lidt større men det burde " ifølge guider på nettet" være mulig at smide i. både 2,2 motoren og 2,5 burde være til at hæve op til 200 hk løbende hvis ikke jeg finder en anden motor med højere udgangspunkt.

@ Martin rigtig fint projekt du har, jeg kan se du har kørt noget ræs med den, har du også kørt 402 meter og har tider på det?

@ Thomas alfa motoren lyder interessant indtil jeg har lagt mig fast på den næst motor der skal i

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg vil gerne have tips om hvordan man får 2,2 eller for den sags skyld 2,5L motoren op på 200HK. Uden turbo vel at mærke. Når du kommer så langt.
Jeg overvejer nemlig også at lave sådan en.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Madsmunk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det skal jeg nok dele ud af hvis det er den vej jeg ender med at gå. planen er ikke umiddelbart at køre med turbo

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har ikke kørt q mill, men har kørt en del bane race. jeg vil tro jeg kører +-15sek . men den er ikke lavet til q mill , men som en frisk hverdags bil

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Madsmunk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

15 er også en fin start tid;) så kan jeg finde ud af om jeg skal lave en seriøs q mile bil

(permalink) vwanders Member
Skrev for 9 years siden | | | |

EJ25 med omslebne knastaksler, bananmanifold uden katalysator, og lidt højere kompression laver rundt regnet 180 hk. Højere kommer de ikke.
EJ22 findes der ikke ret meget at gøre ved.
200 hk er standard i Legacy Turbo 1990-94, og de er da stadig til at finde i Sverige til billige penge. :-)

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

"EJ25 med omslebne knastaksler, bananmanifold uden katalysator, og lidt højere kompression laver rundt regnet 180 hk. Højere kommer de ikke."

Aaarhh, mon ikke de kan lidt mere. En veltrimmet 25ér med en god 4-2-1 header, uden kat og med tilpasset box (snyder lambdaén) rykker snildt 175 hk. Vi har fornyligt trimmet en 25ér med en TT 4-2-1 header og uden kat hvor vi fik tilpasset AFRén så den ikke går så ultra fed på fuld last. Der nåede vi op på 182 hk og 250 Nm moment. Så med et par knaster der løfter lidt mere og med lidt mere duration skulle man nok kunne hente 10 måske 20 hk mere, medmindre at det er indsugningsmanifolden der sætter begrænsningen. Men det ved jeg ikke nok om.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Madsmunk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tak for rådene jeg er endt med at købe en midlertidig EJ 18 som " skulle" være plug and play.
- det er der selvfølgelig aldrig noget der er , men da den har siddet i en porsche burde det mere eller mindre være lige til.
så kan jeg nemlig i ro og mag finde den rigtige motor jeg vil have til næste motor projekt. legcy turbo lyder ikke som et dårligt valg! ;)

- jeg har planer om at smide det her sænkningskit på. er der nogen der tilfeldigvis har erfaring med det eller har andet at anbefale

http://toplineparts.com/lower-your/super-low-kit-71-73.html

(permalink) vwanders Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Joo Torben, måske. Jeg har kun set det med standard styreboks, så måske kombinationen kan ramme tættere på de 200 hk.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vwanders Member
Skrev for 9 years siden | | | |

I øvrigt, Madsmunk - der findes mulighed for at bruge en Subaru gearkasse. Der skal bruges noget tid, men resultatet bliver vist dejligt.

subarugears.com

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Madsmunk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

nu har jeg min 110 hestes og hvis jeg bliver vild med at køre hurtigt i boblen tror jeg næste motor bygning bliver en EJ20T som denne
http://www.ebay.com/itm/JDM-SUBARU-IMPREZA-WRX-STI-EJ20-TURBO-ENGINE-WIRING-ECU-VERSION-9-GDB-EJ20T-GD-/350592116382
der er bygget en med den motor om levere 350 hk... og så regner jeg også med at få en subaru gearkasse fra http://subarugears.com/
Bremser er bestilt, så alt jeg mangler nu er at bestemme mig for hvilken undervogn jeg vil have og så i med motoren;)

(permalink) Jon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har en hel Legacy 2.0 Turbo AWD uden plader som kan erhverves for 10.000 hvis det er :) så har du både ledningsnet osv....

(permalink) Madsmunk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det kunne have været lækkert men nu har jeg lige hentet 1,8 motoren så den kommer i før jeg begynder næste motor bygge projekt

(permalink) Jon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du har 200hk med det samme med den rigtige motor, den 1.8 sugemotor kommer aldrig i nærheden 200hk, i hvert fald ikke uden at du putter en masse penge i den.

(permalink) Madsmunk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

den jeg har nu er bare en midlertidig installation. 110 hk burde være nok til at finde ud af om det bliver boblen jeg vil smide mine penge i eller om jeg ender med at vælge en anden model at give al den power.

der skal læges mange penge og timer i når jeg bygger den " seriøse" motor, så ville det være surt at have valgt den forkerte skal at smide den i :)
men tak for tilbuddet

(permalink) Madsmunk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

så er EJ 18eren startet med håndbygget udstødning ;)
http://m.youtube.com/watch?v=ZhXqQp2gszM

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det ser godt ud

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.