Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor købes / byttes - haves 1600, dobbelt karbs, portede toppe etc.

Tags:
No tags yet.

(permalink) zico Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej,

er ved og køre lidt sur i min motor :-( Købte den sammen med bilen for 3 år siden, - motorkode AB, altså en 1300 med 1600 cylindersæt, dobbelt kardon karbs, portede toppe, knast ukendt - yder ca. 85 HK. Syntes hele tiden den driller lidt, skyder lidt pt. - kan næsten ikke holde sig i tomgang osv. Er ved at være lidt træt af at bilen står stille fra tid til anden og søger derfor en ny motor, hvor min nuværende evt. kan indgå i handlen. Søger ikke de vilde HK, men gerne en 1300 eller 1600, gerne så standard som mulig, men gerne med elektronisk tænding - fortæl hvad i har :-)

(permalink) GiDenGas Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har en fin 1200 ? :-)

-------------------------------------------
Roder med type 1 fra 68 og hedder sjovt nok Mads og er fra Kbh. Mobil 40 98 12 00
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej ole jeg kan da bare bygge den om til center carburator
Mvh bo alstrup 25173329

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

eller lav det selv.her er lidt

http://vwnettet.dk/topic/201301

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) zico Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Bo,

den har faktisk kørt fint, siden jeg købte bilen - en gang ventil justering og så har jeg lige fået den pakket om. Har kørt fint siden ( er ca. en måned siden den blev pakket om) men nu skyder den og går ujævnt, men jeg tror jeg har fundet fejlen, tror ikke det er et indstillingsspørgsmål, men tror den trækker falsk luft ind, mellem toppen og blokken, hvis jeg har en hånd under kan jeg tydeligt mærke luften - giver det mening og kan man blot spænde toppen efter ? vh Ole

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kan jo ikke skade!.. ;)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Baseret på hvad du skriver, vil jeg da osse sige at der er en der har lavet en upsedasse ifb med den "ompakning" - Hvor var den utæt siden du valgte at gøre det ?

Hvis den er utæt vil den jo selvfølgelig aldrig kunne komme til at køre ordentligt. Når så det er sagt, så skyldes en stor del af dine/folks problemer generelt, at man vælger noget wimpy speedertræk, hvor der er alt for meget slør. Dernæst, Kadron karbs med knastaksler i den populære "284 grader" zone går ikke ret godt tomgang pga overlappet på knasten. Hvis du vil have den til at gå silkeblød tomgang og have rigtig god gangkultur, så skift til feks et sæt dobbelt 36 IDF sammen med et ordentligt (Læs kvalitets) speedertræk. Så skal den nok opføre sig ordentligt. Men motoren skal selvfølgelig være iorden, og tæt der hvor den skal være det.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) zico Member
Skrev for 10 years siden | | | |

kører uden varme og ville gerne have frisket motoren lidt op, den smed lidt olie ved stødstængerne. Har lige tjekket, er sgu ikke sikker på det er falsk luft, har sprøjet med diesel start omkring manifold osv og syntes ikke rigtig den stiger i omdrejninger. Problemet startede med at den pludselig hoppede og dansede i tomgang og begyndte at gå ujævnt - "pruttede" og gik meget ujævnt :-(

Forslag ?


Reply

You must log in to post.