am gearkasse købes,mener leg har læst mig frem til at den fåes med 2 løse sidedæksler,
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
am gearkasse købes,mener leg har læst mig frem til at den fåes med 2 løse sidedæksler,
Dem jeg har set er kun med ét dæksel. Har en til at ligge hvis det er...
Jeg har også en i Middelfart. Ring eller skriv.
Jeg har nogle stykker ring skriv ved interesse
Hvordan kan det være du vil ha en IRS gearkasse med 2 sidedæksler?
Har en DC irs men kan ikke huske ang dæksler
jeg skal ikke bruge gearkassen,men jeg skal bruge et 9 tands 1. gear til et gearkasse projekt ,jeg kan ikke huske koden på den,men den bliver sat samme af lidt forskællige gearkasser,
men i store træk så er det en 1600 gearkasse,med 1300 1. gear og jagtvognsdif
Så er det da også en med kun et sidedæksel du skal ha fat på, hvis det er for at finde det stærkere 1.-2. Gearssæt.
Så er du næsten sikker på at finde det. Men ellers bare gearkasse fra 72 og frem.
Du kan også se det udv. på gearkassen, der er en lille bolt der holder lejet i mellemhuset (jeg kan ikke lige på stående fod huske om den skal være med bolt eller ej, for at det er 9tands modellen.
Iøvrigt har jeg haft en svingaksel AM gearkasse med 9 tands gear. Med 2 sidedæksler selvfølgelig ;-)
For lige at gøre forvirringen total ;-)
1300 1. Gear?
12-13-15-1600 1960-> har alle samme 1. 2. 3. Gear. Det skifter med årgangene (for alle modeller) i ca. 1971-1972.
De har så selvfølgelig forskellig kron/spidshjul og 4.gear.
Jeg har også haft en 1600 AT IRS gearkasse med det svagere 10tands 1.-2. Gearssæt.... Selvom alle påstår at AT gearkasser er 9tands.
Det følger årgangene...
Hvis du er så heldig at finde en gearkasse hvor koden på gearkassen angiver datoen, så kan du vist være 99% sikker på at den er med 9tands 1.-2. gear. Jeg er usikker på hvornår de begyndte at datere gearkasserne via koden, men måske 1973-1974?
Men det er vel bare en AT (en med 9tands 1.-2. gear) du skal have proppet et ZF spær i, og så er det det?!
helt så enkelt er det ikke,lad mig lige starte med at gå til bekendelse,jeg er nok det man kalder gearkasse mongol
men jeg lytter gerne når folk deler ud af guldkorne,og det har jeg gjort,det jeg er ved at samle sammen til er en gearkasse der gerne skulle holde til 200+ hk,så det er ikke kun 9 tands 1. gear jeg er ude efter,den skal også svejses i 3.gear
De gearkasser der også har stærke 1. - 2. gear, de er også med "svejst" 3. - 4. gea fra fabrikken. Men de er så desværre fintandede, og det er nok ikke optimalt når du vil køre 200hk igennem dem.
Der kommer du nok til at rode lidt, for at finde nogle grovtandede der passer sammen med resten (og som så også skal svejses som du skriver). Bedst er nok at købe nye der er lavet klar.
hvor finder jeg noget data på min aw gearkasse ?
You must log in to post.