Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  justering af dobbelt kaburator" How to "?Er der en der vil?

Tags:
No tags yet.

(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kunne godt tænke mig at der var en der ville lave en "how to" med den rigtige fremgangsmåde til hvordan man justerer sine dobbelt kaburator.

Jeg har fået dem grundjusteret, det er 40mm DCNF'er men principerne er vel de samme over hele linien.

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis du har grundjusteret dem, er den vist ikke længere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 10 years siden | | | |

ja ok point taken

men der er vel forskel på at den "Bare " er justeret ind så den køre ok og så til det hele køre super.

jeg har ind imellem lidt problemer med at den skyder lidt i kaburatorene og tænker at efter at jeg nu har kørt 600km i bilen så var det tid til at jeg selv lærte det fra bunden. (tænding er stillet)

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvor stor er motoren og hvor store er dine tomgangsdyser ?
Der kommer tit snavs i tomgangsdyserne så man skal rense dem nogle gange hvis det hele er nysamlet.
Hvis den skyder lidt ved kold motor (op af karb.) er det helt normalt. Du skal ikke dyse den så den kan køre fejlfrit på kold motor.
Der er ikke meget at hente på justering. Man kan ikke justere karb. så de kompenserer for f.eks. for stramme ventiler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Grundindstilling er et underligt begreb. Når du har haft dine karb. skilt ad og samlet dem med nye pakninger og pumpemembran så kan du vælge at skrue mængdeskruerne 2,5 omgange ud bare for at have et håb om at den kan starte og holde sig i gang længe nok til du kan komme om bagved bilen og holde den i gang.
Hvis du kalder det grundindstilling så okey, så vil der være noget at hente.
Hvis din motor vil køre tomgang med skruerne 2 omgange ude, så er det det du gør. Skal de fem omgange ud er dyserne nok for små og skal de næsten ind og lukkes er de nok for store. Men det med at fastlægge størrelsen foregår ved at køre i bilen.
Men igen. hvis motoren sætter ud pga. andre fejl kan man ikke dyse sig ud af dem.
Størrelsen på dyserne i hovedsystemet er du nødt til at finde i rullefelt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.