Mit spørgsmål lyder på om man må sætte skrive bremser hele vejen rundt på en bobbel og hvor store?
Det skal kunne synes.
Tænker ikke på en speciel årgang.
Mit spørgsmål lyder på om man må sætte skrive bremser hele vejen rundt på en bobbel og hvor store?
Det skal kunne synes.
Tænker ikke på en speciel årgang.
Det er en konstruktiv ændring at skifte fra tromler til skiver så der skal betales afgift på det
NEJ, ikke nødvendigvis. Kommer an på flere ting.
Som udgangspunkt alt med en TUV erklæring nyere end 1/10 2011.
T
Ja det er konstruktiv ændring. Hvis bilen er født med bærekugleforbro kunne den være født med skiver. Så jeg kan ikke se problemet. Sæt dem på og glem det.
Osse på baghjulene?
Ja hvis bilen kunne være født med det :-) Som et eks. kom Golf 2 GT jo med skiver bagpå selv om den jo var en almindelig Golf. Hvem kan så vide om en anden Golf er med tromler ?
Nogle synsfolk skulle få sig en hobby.
Ja det sidste er vi da helt enige om. :-D Og så synes jeg at EU burde harmonisere mere på dette punkt. Hvis noget kan synes i et andet EU-land, burde det også kunne i Danmark.
Jamen Frank, der er skam mange synsfolk, der dyrker både navlepilleri, bureaukrati og detaljerytteri.
:-)
De kasserede min type 1 engang fordi den havde radialdæk istedet for de originale diagonaldæk.
De var to synsmænd og det var klart, at den anden ikke var enig med kollegaens beslutning men
han turde ikke sige noget. Jeg kørte et andet sted hen og fik vognen godkendt mindre end en
halv time senere. Det var inden edb-alderen så registret var ikke opdateret med afvisningen.
Nogle ting var bedre og nemmere i gamle dage.
:-)
Jeg kom vist også til at smide skiverne ud til fordel for tromler og glemte at
sige det til nogen.
Jeg var nødt til at have noget, der virkede.
Martin
Det er også harmoniseret. Jeg tror problemet er at Trafikstyrelsen sidder og forsøger at tolke videre på reglerne for at forhindre at vi (befolkningen) har det sjovt. Eller også er reglerne så svære at læse at de heller ikke kan forstå dem. Og i yderste konsekvens blander de SKAT ind i det så man kan true os med bål og brand og økonomisk ruin.
Nej det er tilladt for lande at have nationale lempelser. Om det gælder endnu ved jeg ikke. Men for år tilbage var det f.eks. tilladt at have en bil i England uden lygter på. Bare man ikke kørte når det var mørkt.
Fuldstændig logisk regel - flere af dem...
Harmoniseringen på afgiftsområdet ville være en rigtig fin ting. Men man skal huske på, at ikke alt er bedre i Europa. Her tænker jeg f.eks. på tyskerne, hvor stort set alle ændringer - store som små - skal synes og skrives ind i bilens papirer. F.eks. montering af komfortblink skal synes på en VW/Audi, hvis ikke der er brugt originalstumper; LED-Nummerpladelys er totalt forbudt, hvis ikke originalt osv....
Konklusion: Som udgangspunkt er det fint med harmonisering - vi har bare også fordele på nuværende tidspunkt....
Tyskeres Ordnung müss sein - syndrom er bestemt heller ikke min kop te. Men når man tænker på hvor mange områder, der reelt styres fra EU. Så savner jeg lidt mere ensretning for hvad man må på især bilområdet. I stedet for hvad overformynderiet byder os. Sidst jeg skulle ha synet min Golf 5er fortalte synsmanden mig at jeg hellere måtte pille mit ratovertræk af - ellers ville den ikke blive godkendt. Hmm tjah - bom bom - jeg har altså bare meget bedre greb om rattet med det på - i stedet for det tynde og glatte standardrat. Og det glider heller ikke på rattet, så en forbedring af min sikkerhed er nu pludselig forbudt... Den slags får jo en til at overveje at blive lovbryder.
Jeg tror også det med ratovertrækket er en overleveret regel der ikke står nogen steder. Men prøv at slå det efter i vejledningen i afsnittet om styretøj. Det hedder "styreapparat" til dem der ikke kan gætte det :-)
Der står ikke noget om det. Jeg googlede lidt rundt og fandt en Land Rover-ejer, der havde spurgt sit lokale synssted, som fortalte at det var lovligt, hvis ikke det forhindrede sikker betjening af bilen... Og det gør mit jo netop ikke - tværtimod - grebet i rattet er bedre med overtrækket. Præcis hvad jeg forstår ved en fornuftig regel.
You must log in to post.