Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Montering af 34 pict-3 på ombygget 1303. Andre manifolde?

(permalink) sbe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hejsa. Jeg har monteret 1641cc kit på min 1303 med motorkode AR..... Der sidder lige nu en 31 pict-4 på og det er ligesom om, den ikke helt kan følge med. Jeg har derfor henvendt mig til Poul på denne tråd - http://vwnettet.dk/topic/201301?replies=13 - da han har nogle 34 pict-3 til salg. Han er lidt i tvivl, men mener det måske vil være en ide at skifte manifolde ud til nogle med større diameter end de der sidder på nu (standard 1303). Er dette nødvendigt? Er der nogle der har gjort sig nogle erfaringer med dette?

Egentlig ville jeg jo helst bare skifte karburatoren og se hvad det giver, men det giver måske ikke nogen mening uden at skifte manifold også?

Mvh Steven

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ville køre med en 31mm. Hullet i gasspjældet skal måske bores 0,5-1mm. op for at kunne styre tomgangen og en lidt større tomgangsdyse og hoveddyse. Men en 34mm. kører ikke rigtigt godt på en std. 1600.
Nu ved jeg ikke hvad du har tænkt dig med udstødning. Hvis du skifter til 34mm. vil manifolden kun have et forvarmerør og en AR motor er født med to ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) sbe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja der er jo netop dobbelt rør på en AR, så det ene tager ligesom det andet. Mit problem er, at jeg kan få 31'eren til at køre ok ved lavere hastigheder ved at lade den stå lidt højt i tomgang, men så snart jeg kommer lidt op i hastighed, virker det som om hoveddysen ikke kan følge med. Så vidt jeg ved, er 31'eren heller ikke blevet brugt til 1600-motorer fra fabrikken, så derfor ville jeg forsøge med en 34'er i stedet for andre dyser i 31'eren. Men du mener altså, at andre dyser vil være bedre?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

"Jeg ville køre med en 31mm. Hullet i gasspjældet skal måske bores 0,5-1mm. op for at kunne styre tomgangen og en lidt større tomgangsdyse og hoveddyse. Men en 34mm. kører ikke rigtigt godt på en std. 1600."

Hvis bare vi kunne få originale eller i det mindste original kvalitet std udstødninger, eksisterede problemet på det nærmeste ikke. I samme ombæring kan jeg fortælle at det nu osse er slut med Ernst udstødninger, hvilket faktisk kun levner JP Group tilbage. Og det er sku da noget skrammel!!! Men i mangel af andet, kan det jo blive nødvendigt.

Nå, en 31 mm PICT3/4 på en 1600 (omdyset) blir lidt kortluntet. Sådan noget i retning af "vræl" :-) op til ca. 4000 omdr. and then it´s all over.
Det er ikke nødvendigt at bore luftomløbsdysen op. Man kan sagtens justere sig ud af det. (Men man kan godt)
34éren passer ikke på 1300érens manifold uden at man skifter monteringsflangen. En 34ér på 1300 manifolden gør heller ikke den vilde forskel. - Liiidt mere top end, men modsvarer ikke en 1600 manifold.
34éren, på en 1600 manifold, kan sagtens køre godt. Hvertfald i 4 ud af 5 emner. Nogen gange er det bare for brugt det folk kommer med) Det kræver kun en kraftig(ere end std) tænding, En udstødning hvor forvarmningen fungerer på, og som iøvrigt har den korrekte opbygning indeni, samt en trimning af karburator samt luftforvarmning.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Efteraber du eller går du nar :-) det er ikke let at se via en pc.
Du har rodet meget mere med det end mig. Men jeg tror ikke altid folk tror helt på hvad du/vi siger og så gør de kun det halve og så virker det ikke og så er det også fordi han sagde!!
To karburatorer, så er man fri for meget bøvl, ved du godt er min mening.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis jeg gjorde nar af dig, ville du vide det ;-) - Nej det var egentlig bare en konstatering af at de stumper der er tilgængelige idag, i nogen situationer ligger LANGT fra den kvalitet de burde være. Det hjælper jo absolut ikke "nyere" tilkommere til gamet i at få tingene til at fungere. Ombygninger/ændringer fra det oprindelige kræver jo altid lidt roden rundt for at få det til at passe igen.
Det med det halve af hvad der er nødvendigt kan jeg sagtens følge dig i.
2 karburatorer kan virke fint, Men kan man ikke justere en, kan man nok heller ikke justere to, sådan lidt firkantet sagt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja og uanset om man bruger den ene eller den anden karburator/udstødning så kommer man til at dyse den ind.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) sbe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kan I sige noget om, hvilke dyser jeg skal skifte til?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tomgang 55
Hoveddyse 130-140
Men det er rene gæt. De endelige størrelser skal findes ved prøvekørsel og i rullefelt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) sbe Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok. Det vil jeg prøve. Jeg siger tak for hjælpen.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Og mellem acc dysen skal osse op ad. Prøv med en der er ca. 10 over std. (som viistnok er 42,5)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.