Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Pris, forskelle på Karmann Ghia?

(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Davsen!

Jeg kunne godt bruge en Karmann Ghia men jeg aner virkelig ikke hvorfor prisforskellen på dem er så stor? Det er ikke ligesom Beach Buggy som har en ret ensartet pris.
Er der evt nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gå efter når jeg skal ud at have mig sådan en?

PS. Har en Suzuki Swift fra 12/2010 i diesel til at stå som bil nr. 3 som jeg ikke bruger. Så hvis der er nogen som har en Karmann Ghia de vil af med til fordel for sådan en japser-vogn så sig til ;-)

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er svært at svare kort på men for nogle købere er der nogle årgange,
der er væsentligt mere eftertragtede end andre.
Men de er det af forskellige årsager; De ældste pga. historien
og netop deres alder, 60'er modellerne fordi mange anser dem for
at have det mest harmoniske design (baglygter osv.) og
70'er modellerne fordi det er de mest "moderne", har de største motorer osv.
Derudover har cabriolet-modellerne altid ligget 30-50% over coupé
modellerne i pris.

Og så er der standen. Den er altafgørende.
En Karmann Ghia kan umiddelbart synes at være i fantastisk god stand
men hvis der mangler (forholdsvis) små detaljer som kofangere,
interiør, forlygter etc. så ryger prisen ned for det er notorisk dyre dele.
Regn med, at en ret pæn Karmann Ghia type 14 coupé ender i ca. 100.000.-
Eller sagt på en anden måde, køber du en til 90.000.- skal du regne med
at ofre yderligere 10.000 for at gøre den perfekt.
Tilsvarende vil du skulle ofre 70-80.000.- på en bil til 20.000.-
Pladearbejde kræver oftest en god portion håndarbejde og lakering er
ikke så ligetil heller da man eksempelvis ikke kan afskrue skærmene.
Priserne afhænger i høj grad af, hvor meget arbejde, du selv
kan lave på vognen.

Og så er der naturligvis Type 34, hvor rariteten og vanskeligheder
mht. indkøb af reservedele for alvor sætter sine spor på priserne.

Martin

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis bilen skal står, som det jeg kalder pæn, så er 1ooooo ikke nok. . Hvis lakken skal være uden rustbobler, alle kanter og mellemrum ved klapper, skal være rigtige. En motor og gearkasse der fungerer ordentlig, og en kabine der er pæn og nydelig,, så regn med minimum 130000+
Priserne på pæne veteran biler stiger hver dag, det er kun vw nettet der ikke har opdaget det

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad man kalder pæn, er vel en smagssag.
Jeg vil nok mene, men godt kan realisere en pæn Karmann Ghia for 100.000.-
Men skal den stå 100% som fra fabrikken, skal vi nok på den anden
side af det dobbelte beløb.
Man kan komme langt med penge men det er tvivlsom om det overhovedet ville
være muligt at lave en (så-godt-som) fabriksny Karmann Ghia da nogle dele ikke
kan findes i god kvalitet i dag og selv gamle originale dele ikke vil kunne bruges.
F.eks. gummilister, måtter og sædebetræk.

Martin

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis du står med en buggy som har en dårlig karosse, kan den laves for rimelige penge. Det samme gør sig absolut ikke gældende med en dårlig KG karosse. Primært derfor varierer priserne meget på en KG mht den stand den måtte forefindes i. Yderligere spiller årgangene også ind. Er det en coupe, begynder low light modellerne at kravle op i pris. I 67 får de mere "moderne" instrumentering, og senere også størrere baglygter, kofangere mv.

Ca 4 minutter inde i denne her lille film, antydes et pris niveau hvor der tages udgangspunkt i en standard bil uden direkte ekstra options:

https://www.youtube.com/watch?v=AcAgv8u8fjc

Og denne her tør jeg slet ikke at tænke på, hvad har kostet:

https://www.youtube.com/watch?v=dIuYorfYpNU

mvh Henrik


Reply

You must log in to post.