Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udmåling af lejebøjler?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Brian S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg skal til at skifte bundbolter og styrbolter i forbindelse med at montere dropspindler. Hvor skal man være særlig opmærksom på slid på lejebøjlerne, og hvordan udmåles evt skævheder? Mine gamle bundbolter var ikke mere slidte end man ku ha forventet, men de shims imellem var tilgengæld helt færdige og nogle var blevet delt i 2. Tak for svar.

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) Brian S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hov, glemte at sige det er en Type 1 fra 63 :-)

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kunne lyde som om de enten ikke har været vedligeholdt (smurt med fedt, og strammet op), eller også har de været monteret forkert, så den har slidt helt skævt i skiverne. Det står i manualen hvordan skiverne skal kombineres for at få spindlen korrekt monteret. Man må ikke ændre på det mål, i et forsøg på at ændre camber vinklen. Så går det galt.

Lejebøjler... Der er jeg ikke med på hvad du mener?

Husk rival når du har skiftet styrebolts bøsningerne. Og monter det op med masser af fedt!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Brian S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg tror det har været småt med vedligehold og justering af bundbolter fra forrige ejer.

Jeg er opmærksom på udmåling af svingearmene, dog har jeg ingen erfaring med det endnu. Skal retteskinden bare ligge mod kant af nederst svingarm, og så måle afstand med skydelære ind til den øverste?

Jeg ved ikke om lejebøjle er forkert udtryk, men kan se den hedder Kin Pin Carrier på engelsk.

Den rigtige rival har jeg vist fået lovning på at låne til opgaven :-)

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det er den rigtige måde at udmåle på. Bare man er lidt grundig, så er det fint præcist.

"Lejebøjlen", kødbenet, King pin carrier eller hvad man nu kalder den, den bliver forhåbentlig ikke slidt. Der er jo bøsninger i. Men ellers må man vel kigge på den og vurdere :-/

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kont af lejebøjlen. Her bruges VW org. værktøj 259. til kont af forsætning af lejebøjlen
og dybden af boringen til bundboltbøsningerne. De 2 mål er vigtige!!(holdbarhed og
køreegenskaber).

Dybdemålet er ALTID over slidgrænsen.Ny på Men de er svære at finde og DYRE. Men der kan laves et Coyboy Triks så de kan bruges igen det er bare ikke lige sådan.

(permalink) Brian S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for svar Rasser, så må jeg igang med retteskinden og regne på hvordan skiverne skal fordeles :-)

Fvee, hvordan virker det originale værktøj 259? Er der noget man kan bruge istedet, hvis man ikke har original værktøj til rådighed? Og kan det cowboy trick forklares nærmere?

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

20758607


Reply

You must log in to post.