Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Drejer ikke skarpt til venstre efter forbro skift

Tags:
No tags yet.

(permalink) lyder Administrator
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej hurtigt spørgsmål!

Jeg har skiftet forbro efter bedste evne (til en 4" smallet)
Kan jeg have samlet noget forkert, den drejer fint til højre, men stopper for tidligt til venstre...
Forbroen har ikke længere det der stop der er svejset på originalt.

Nogle der kan have en ide til hvor jeg kan have lavet en fejl...?

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Sidder styrehuset i midterstillingen? Støder pitman armen eller andet på "før tid"

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) lyder Administrator
Skrev for 9 years siden | | | |

Hmm du siger noget, da den jo er smallet rammer armen måske broen før den ville have ramt der oprindelige stop. Jeg tager på værkstedet og kigger idag.

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Styrhuset i centerstilling, og monter så styrestænger ud fra det. Så kører det igen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) lyder Administrator
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er helt sikkert det der er galdt. Lange og undertegnede prøvede at lure hvad der var center stilling. Og justerede styrestængerne efter det, det hjalp lidt men ikke helt nok. Så på den igen næste gang jeg rammer værkstedet.

Er der nogle tricks til at finde centerstillingen?

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja, hvis du justerer styrhuset en anelse for stramt op, så vil du mærke at det binder når det rammer centerstillingen. (husk at løsne igen :-))

Men når du smaller så meget, så får dine styrestænger jo også en underlig vinkel. Det gør jo også sit til dit problem.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kew Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har også dette problem, når jeg drejer til højre drejer der højre hjul mere, og min forbro er også smallet 4-5"

er der noget man kan gøre ved det ? jeg tænker på at flippe styre stænger, vil der løse problemet ?

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så skulle man jo prøve at montere sådan en pitmanarm forlænger dims, som nogle forhandlere sælger. Men "løsningen" på problemet er vel at centermontere forbindelsen for styrestængerne, ved eksempelvis tandstang eller andre kreative løsninger.
Hvis det også hjælper på vinklerne at "flippe" styrekuglerne, ja så ville jeg også gøre det.

Vinklen på venstre styrestang er jo skarpere end den højre, og det forstærkes kraftigt når man smaller forbroen. Derfor går meget af styretøjets bevægelser jo tabt i at rette skæve vinkler op, og resulterer i at styrearmene ikke flytter hjulene lige meget pga. de forskellige vinkler de har.
Hvis man så forestiller sig at bilen også fjedrer op og ned samtidig, så går det først helt galt :-)

Jeg stod og kiggede på den grønne type3 variant show bil i Spa, og der havde han monteret noget tandstangsstyring. Men når man så kiggede på vinklen af den ene styrestang så var det helt skørt så skæv den var fra spindlen og ind til tandstangen.... gad vide hvordan det kører :-/!!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kew Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg tænker også på om jeg skulle prøve at lave en styrestang fra spindel til spindel og så have en stang fra hus til den

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu må i ikke blive sure, men hvorfor ikke bare undlade at smalle den så meget, og så montere fælge der hjælper hjulene lidt indad vha. indpresningen?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har smallet min 2" . . Det gir 2,5 cm i hver skærm. . Jeg kan køre med 7x17" alu, og så sænket, at dækket er oppe i skærmen. Jeg kan dreje fuldt ud til begge sider, UDEN at dækket går på nogen steder.
Lige nu har 5,5" fælge med 175/65 x15, det går aldrig på, og drejer perfekt.
Hvis man smalder forbroen for meget, går hjulet bare på indvendig, i stedet for udvendig..

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) kew Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jo jo men jeg har dropspindler og adapter det giver plus 33mm pr side, så hvis den ikke skal være off road høj så hul ikke gå på skærmkant skal den smalles :-)

nu har jeg googlet lidt og en løsning kunne være et "Quick steer kit"

894627.jpg
bp_5570.jpg

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Af med de adaptere så?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja det kit du viser der, er også den forlænger til pitmanarmen som jeg nævnte tidligere

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lange Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tja, nu nåede jeg ikke at se det endelig resultat Lyder.

Men vi mangler lige at bekræfte rattet er i midterstilling - kræver nok en stålbørst og lidt knofedt så burde der være et par mærker vi kan guide efter.

Derefter skal vi lige tjekke om styrehuset sidder rigtigt placeret på torsionsrøret. En hjemmegjort smallet bærekugleforbro er tit noget bras, da man pga. af forsklligeheden i tykkelsen på torsionsrøret skærer broen to steder for at bevare lejerne til bærearmene. Dette gør at de små "guides" som bestemmer styrehuset placering bliver skåret væk. Vi bør kunne måle os frem til det.

Til sidst kan det også være forbro og styrestænger som ikke passer sammen efter det er smallet.

Vi kigger på det igen på torsdag

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) lyder Administrator
Skrev for 9 years siden | | | |

Fedt... ja Lange der er ikke andet for :) Men det gav en del bare de centimeter vi rykkede den. Kunne være man skulle undersøge det beslag. Godt man ikke kan engelsk - "For offroad use only" ha ha ha...

Smallet? - Fordi det ser bad-ass ud! ;-P

Så må man jo løse de problemer det medfølger ;)

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) lyder Administrator
Skrev for 9 years siden | | | |

Pis! Når ikke forbi værket idag... Men har bestilt et Quick steer kit, som forhåbentligt lander inden næste torsdag.. Så skal den nok komme til at dreje ;)

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) lyder Administrator
Skrev for 9 years siden | | | |

Så lokaliserede vi problemet.

Da det er en hjemmelavet smallet forbro, har vedkommende ikke valgt at flytte beslaget til dæmperen, så den gik for tidligt i bund! Ud med den og det spiller... :) Så må jeg flytte beslaget ved lejlighed, selv om det næsten er som at få servo styring, når dæmperen er fjernet!

Hvis der er nogen der har brug for et spritnyt Quick Steer Kit, så kan det erhverves for 200 inkl porto! ;) OBS. Man skal bore pitman armen ud og skære gevind i den.

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) kew Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har også et quick steer kit, men her skal der ikke laves gevind... 250,-
da min forbro er smallet 5" var det ikke nok, så nu kommer der en max 2" på så har også en bærekugle smallet forbor til salg

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook

Reply

You must log in to post.