Spørgmål. En enkel dobbel karburator på en 1600 med dobbel porte toppe, er det noget der gir lidt og hvis der er, er der nogen der har noget tilsalg?
Vw 113 deluxe fra 1967
Spørgmål. En enkel dobbel karburator på en 1600 med dobbel porte toppe, er det noget der gir lidt og hvis der er, er der nogen der har noget tilsalg?
Hej Kenneth.
- Ja, det kan give 5 - 10 hk på en ellers std motor (bortset fra udstødning) MEN, centermonterede dobbeltkarburatorer (IDF eller DRLA) er meget svære at få til at køre godt. Det kræver en meget specifik opsætning, den rigtige manifold, den rigtige type udstødning samt korrekt inddysning bagefter. Så kan de til gengæld køre rigtig godt.
Centermonterede DCNF eller NDIX karbs er som regel lidt nemmere at have med at gøre indledningsvis, men ikke i længden.
Register karburator (Weber 32/36 DFEV eller Holley varianten) kan osse køre rigtig godt. Men problemet med dem er, at meget få folk forstår karburatoren, og derfor blir den disset.
Hvis du er klar til at tage kampen op mht trimning, for at få en "simpel" motor, er det en god løsning. Hvis den bare skal "smides på", så lad være og køb et sæt Kadrons eller lign istedet. Det kan de fleste få til at gå fornuftigt.
Jeg mener at Clif Bak har et centermonteret set up liggende, som han aldrig fik brugt. Det er et sæt jeg har prepareret. Det ku jo være han ville sælge.
T
Hej farmer. Tak for et super svar. Godt der er nogen der gider og lære nybegynderne noget. Jeg troen det var nemmer og lave en motor med en karburator istedet for to men lyder som om jeg skal gå efter to:-). Så er det jo bare og finde nogen til den rigtige pris. Hvad er ca hk på en motor som den jeg har. As blok skast er en 286 hvis jeg husker rigtigt og et 1,5 tomme tarmslyng med en rude tube også to weber hvis jeg går den vej. Igen tak for hjælpen.
Det kommer an på 10 andre ting. Men power window er nok fra 75 - 95 hk
You must log in to post.