Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problem med afladning af batteri

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mending Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Min 75 bus aflader batteriet komplet på 1 uges stilstand. Problemet er kommet over tid og batteriet er af god kvalitet og kun 1,5 år gammelt. Skyldes problemet dårlig stelforbindelse?

Hvad er proceduren for at måle sig frem til en løsning? Skal der afmonteres + eller - på batteri og benyttes et Tangamperemeter eller Multimeter og i så fald hvordan skal denne indstilles og bruges? Vil nogen gide forklar lidt basics eller linke?

(permalink) Kim Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hejsa
Måske er det starteren der er fyldt med meget kul støv det kan godt gi problemer
Hvorfor ved jeg ikke men har oplevet det

-------------------------------------------
VW 63 type 1
VW 64 type 1
kf4951@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Giv mig et ring. Det er nemmere.
Hilsen Peter, 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Mending Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg holder i Oslo uden strøm, så en kort guide/forklaring ville være til stor hjælp!

(permalink) 1-0654961 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fejlsøgning kan tage lidt tid og kræver (kun??) et multimeter eller prøvelampe. Tror, du har en forbruger, der bruger strøm.

Start med at pille alle sikringer ud af sikringsholderen. Indstil multimetret på højeste ampereindstilling. På mit er det 10A. Tag nøglen ud af tændingslåsen og mål over de tomme sikringspladser i holderen med multimetret eller prøvelampen. Hvis der ikke er udslag/lys, er der intet forbrug. Her kan du roligt sætte sikringen i igen. Der, hvor der er udslag, skal alle forbugere (relæer, radio osv) undersøges, om de trækker strøm i slukket tilstand. Og mon ikke du kan starte med at undersøge radioen. Hjælper dette ikke, så gå videre til - som foreslået - starteren.

Held og lykke.

(permalink) Mending Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak! Jeg fik liv i bussen med startkabler og kørte en lang tur. Kunne stoppe og starte igen, så den lader åbenbart fint og batteriet fejler øjensynligt ikke noget. Jeg holder parkeret med +ledningen afmonteret og kan godt starte efter flere dage, når jeg sætter den på igen. Så batteriet holder strøm.

Nu har jeg købt et multimeter og må få lavet nogle målinger på hvorfor den aflader over længere tid.


Reply

You must log in to post.