Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  S: Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har købt en Subaru der har kørt 126.000 km. Det var egentligt min mening at skille motoren ad for at bruge topstykkerne til et andet motorprojekt. Men nu har jeg kørt bilen hjem fra Berlin. Og motoren kører sku så godt at det er synd at slagte den.
Jeg vil sælge motoren med ny tandrem og de dele der skal bruges for at lægge den i en anden bil hvis nogen skulle have lyst til det.
Jeg har ledningsdiagrammer, der kan medfølge en kopi af. Så hvis man kan finde terminal 30, 15 og 31 på en VW er projektet muligt. Der ud over skal man have et adaptorsæt med kobling og svinghjul, en benzinpumpe og retur til tanken, evt. afkorte bundkarret og lave en udstødning.
Pris 16000 kr.
Jeg venter 14 dage med at tage motoren ud af bilen. Så kan den startes og prøvekøres.

Mobil 28730159

p1010117.jpg
p1010118.jpg
p1010119.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvor omstændig er det og bygge over? Med ledninger osv?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kommer an på hvordan man ser på det. Der er jo noget ledningsroderi, men det er blot at tage det fra en ende af. Nogen er bange for den slags, det var jeg ikke. Der bliver en flyttekassefuld ledninger i overskud.
Da jeg lavede det var jeg helt blank og masser af ledninger blev blot sorteret fra fordi de kun var til kontrollamper til automargearkassen. Det gik der jo meget tid med. Jeg havde indrettet mig på et langt bord og så klippede og loddede og ohmede jeg i to uger.
Til sidst skal det hele kortes ned, alt efter hvor styreboksen, mv. skal sidde og tilpasses til bilen. Men der er et stort stik man klipper fra hvor der så bliver et naturligt samlepunkt hvor man lodder.
Ellers kan du sende ledningsnettet til RJES i England. Og få det grydeklart tilbage.
At få kølesystemet til at virke har været min største udfordring.
Der findes rigtigt mange oplysninger på nettet. Motoren her kan ikke være i en type1. Der skal man bruge en OHC.
Super motor til en 914.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok, hvorfor kan den ikke ligge i type 1? Er slaglænden længe på denne her type? tak for svar

(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Topstykker og remdæksler fylder for meget på en DOHC motor. Grundblokken, slaglængde osv. er den samme.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lasse18 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

HEJ
JEG HAR EN 914 UDEN MOTOR
JEG ER TOTALT BLANK HVAD ANGÅR SUBARO OG VW
HVAD MED GEARKASSE , DUR DEN JEG HAR FRA MIN PORSCHE 914 2,0 ?
STARTER SVINGHJUL KOBLING OSV?
FINDES DER ET KIT TIL HELE OMBYGNINGEN ?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg vil tro at http://www.kennedyenginc.com/Pages/default.aspx har et adaptorsæt så du kan få en Subaru motor på en Porsche 901 gearkasse, som din gearkasse hedder.
Der kan købes visse dele, men du skal regne med at lave noget selv.
Jeg skrev "subaru porsche adapter" på Google og så vælter det frem med forslag. Så det er vel bare at gå i gang.
Man kan ikke bruge VW-adapter svinghjulet idet Porsche koblingshuset er længere/dybere. Men det ser ud til at Kennedy har et sæt.
Det vil da være den perfekte motor til en 914. En bil der kører godt men mangler HK.
Billedet viser hvordan det f.eks. kan se ud i en kitcar.

motor.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hva`så? Slet ingen?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det var lige maskinen at ligge i en sund T3.
Lav evt et opslag på T3nettet.dk

Mvh C.

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det vil jeg gøre. Tak for idéen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jesper2803 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Passer den i en 912??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kan du finde mange der har gjort. Bla. På youtube.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Solgt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.